۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
جهادکشاورزی گلستان مسیر تحقق الگوی کشت را آسان کند
نماینده مردم گرگان و آق قلا:

جهادکشاورزی گلستان مسیر تحقق الگوی کشت را آسان کند

گرگان_  منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شواری اسلامی گفت: جهادکشاورزی استان نباید اجازه دهد الگوی کشت در حد بخشنامه بماند بلکه باید مسیر آن را برای تحقق آسان کند.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مسئولان استانی باید از معضلاتی که گریبان بخش کشاورزی را گرفته مطلع باشند و بسته پیشنهادی حمایتی برای زارعان در نظر بگیرند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شواری اسلامی افزود: اتاق بازرگانی جزو تشکلاتی است که بسیاری از مباحث مهم اقتصادی در آن مطرح می شود بنابراین برای دستیابی به اهداف باید اتاق بازرگانی پیشنهاداتی در مسیر رفع مشکلات پیش روی مطرح کند.

وی در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز بخش کشاورزی از بانک های خصوصی، گفت: لازم است تا طرح تامین منابع از بانک های خصوصی در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا آن را در سطح ملی، مطالبه و پیگیری کنیم.

منتظری ضمن بیان این موضوع که برخی سیاست ها در سطح ملی به گره خورده، عنوان کرد: بهتر است مسئولان در سطح استانی چاره ای برای رفع چالش های حوزه ها به ویژه کشاورزی بیاندیشند.

به گفته نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شواری اسلامی، مسئولان باید در جایگاه پاسخگویی به مردم در خصوص مشکلات حوزه کشاورزی قرار داشته باشند، شنونده بودن دیگر کافی است.

منتظری از مسئولان استانی خواست تا مسائل کلیدی حوزه کشاورزی، دام و طیور را بررسی کنند تا در سطح ملی نمایندگان استانی آن را مطالبه کنند.

وی در خصوص الگوی کشت که به تازگی اعلام شده، اظهار کرد: جهادکشاورزی استان نباید اجازه دهد الگوی کشت در حد بخشنامه بماند بلکه مسیر آن آسان را کند و زمینه ساز تحقق الگوی کشت در اراضی کشاورزی استان باشد.

منتظری ضمن بیان این موضوع که فروش کود و سم های کشاورزی به تعاونی ها واگذار شده، گفت: تعاونی ها تخصص لازم را در این حوزه ندارند و لازم است جهادکشاورزی استان این بخش را به متخصیص واگذار کند و برخی مشاغل تخصصی را جدی بگیرد.

کد خبر: ۱۸۴٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha