۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
طلب نهاده‌های مرغداران پرداخت می‌شود
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

طلب نهاده‌های مرغداران پرداخت می‌شود

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: ­طلب نهاده‌های مرغداران به محض رسیدن اعتبار پرداخت می‌شود.

به گزارش بازار، حسین دماوندی نژاد معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس شاخصه‌های سامانه بازارگاه، ۸۴۳ هزار تن نهاده، طلب تولید کنندگان است و با کمک سازمان برنامه و بودجه و به محض تامین اعتبار این طلب پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سامانه بازارگاه نهاده‌ مرغداری ها، دامداری ها و گاوداری‌ها مشخص است، افزود: نهاده‌های ماه بهمن، اسفند و فروردین تحویل تولید کنندگان نشده است.

دماوندی نژاد گفت: التهابات جهانی، مثل جنگ روسیه و اوکراین مشکلاتی را به وجود آورد. با وجود التهابات جهانی در بخش نهاده و غلات، اجازه ندادیم تولید زیاد متاثر شود، اما مشکلاتی در روند تحویل نهاده به وجود آمد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به حمایت‌های ویژه از تولید مرغ آرین گفت: در سال گذشته حدود یک هزار و دویست میلیارد تومان تسهیلات برای مرغ آرین مقرر شده بود، اما امسال این تسهیلات به ۵ هزار میلیارد تومان رسید.

دماوندی نژاد وندی با بیان اینکه ذخایر استراتژیک کشور باید از مرغ آرین تامین شود، افزود: از لحاظ قیمتی مرغ آرین ۱۲ درصد بالاتر از سایر تولیدات در بازار خریداری می‌شود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس ابلاغ رئیس جمهور، تمام دستگاه‌های دولتی موظفند نیاز مصرفی خود را از مرغ آرین تامین کنند.

کد خبر: ۱۸۴٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha