۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
تقویت همکاری‌های ایران و روسیه برای ساخت و تأمین کالای صنعت نفت

تقویت همکاری‌های ایران و روسیه برای ساخت و تأمین کالای صنعت نفت

قنبری، مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالا شرکت ملی نفت ایران از تمایل ایران و روسیه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در ساخت و تأمین کالا میان دو طرف خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، برزو قنبری با بیان اینکه پیش از این نشست‌های فشرده‌ای برای تفاهم‌نامه ایران و روسیه در زمینه همکاری‌های مشترک برگزار شده بود، گفت: در زمینه پشتیبانی ساخت و تأمین کالا، ایران بیشتر جنبه انتقال فناوری و ورود دانش فنی و فناوری‌های جدید به داخل کشور، همچنین ساخت داخل تجهیزات خاص را مدنظر دارد.

وی با اشاره به اینکه روسیه توانمندی بالایی در زمینه ساخت و تأمین کالا دارد، افزود: در برخی مواقع، منابع داخلی ما ظرفیت لازم را برای ساخت و تأمین کالا ندارد که در خصوص این موضوع، ما به‌صورت موردی با طرف روس در حال مذاکره هستیم و نشست‌هایی با شرکت‌های روسی توانمند در این زمینه داشته‌ایم، براین اساس در آینده نزدیک این همکاری به‌صورت قراردادهای ساخت داخل و انتقال فناوری از سوی شرکت‌های روسی با شرکت‌های داخلی آغاز می‌شود.

مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالا شرکت ملی نفت ایران، افزایش توانمندی و هم‌افزایی را به‌عنوان مهم‌ترین موضوعی یاد کرد که در این نشست مدنظر قرار دارد و تصریح کرد: دو طرف برای استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای ارتقا و بهره‌وری بالاتر در موضوع نفت، گاز و انرژی تمرکز دارند.

قنبری افزود: موضوع استفاده از توانمندی روسیه برای ایران، با توجه به ساختاری که وزارت نفت تعریف کرده، استفاده از فناوری‌های روز و انتقال فناوری و ساخت داخل کردن تجهیزات خاص با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های آن کشور است.

وی درباره موضوع ظرفیت ایران برای طرف روس نیز گفت: در برخی موارد روس‌ها نیز به مواد، کالا و حتی دانش فنی ما نیاز دارند که این نیاز را اعلام کرده‌اند و با همکاری سازندگان داخلی ایران این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تصمیم‌گیری شود.

به گزارش شانا، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از هشتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. جواد اوجی، وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه هم رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را به‌عهده دارد.

در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای‌ عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه حضور دارند که با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری می‌پردازند.

کد خبر: ۱۸۴٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha