۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
وزارت صمت در زمینه واردات بی‌رویه و تداوم گرانی خودرو پاسخگو باشد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت صمت در زمینه واردات بی‌رویه و تداوم گرانی خودرو پاسخگو باشد

گرانی خودرو، عدم توجه خودروسازان به کیفیت خودرو و تحویل به موقع آن و همچنین واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولید داخل موجب شکاف بین مجلس و وزارت صمت شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادی خواه درباره استیضاح سیدرضا فاطمی امین، گفت: آقای فاطمی امین را فردی پاک دستی می‌دانم، وی وزیری است که می‌توانست و می‌تواند مدیر لایق و توانمندی باشد و در حوزه وزارت صمت اقدامات ایشان را نادیده نمی‌گیریم اما ایرادات جدی هم به وی وجود دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، افزود: وضعیت صنعت خودرو که به یک سیاه چال در کشور تبدیل شده کار یک یا دو روز نیست. صنعت خودرو، صنعتی 100 درصد بیمار است گرچه شرکت های خودرو ساز و قطعه‌ساز داخلی خدمات زیادی به کشور ارایه و در شرایط تحریم نیز نیاز را تامین اما در زمینه قیمت و کیفیت مردم شدیدا ناراضی هستند تا جایی که صدای اعتراض رهبر معظم انقلاب هم بلند شد.

آزادی خواه در ادامه اظهار کرد: از طرفی جهش قیمت در یکسال گذشته واقعا آزار دهنده بوده و از سوی دیگر خلف وعده در تحویل خودرو نیز نگران کننده است. بسیاری از مردم به ما مراجعه کردند و در این خصوص گلایه داشتند. متاسفانه برخی با یک یا دو ماه تاخیر خودرو خود را تحویل گرفته است لذا به مردم ظلم شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در حوزه واردات برخی کالاهای که مشابه آن را در داخل تولید می‌کنیم نیز نگرانی است، معاونت‌هایی وزارت صمت نسبت به واردات بی رویه این نوع از کالاها رسیدگی کنند. وارداتی که مخرب بوده و می‌تواند بازار داخلی را بهم زند یا تولید کننده و صنعتگر ما را نابود کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بارها این موضوع را به وزیر و معاونان او گوشرد کردیم، گفت: متاسفانه گوشزدها تاثیرگذار نبوده است. این موضوعات سبب ایجاد شکاف بین مجلس و وزارت صمت شده است.

کد خبر: ۱۸۴٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha