تشریح وضعیت اینترنت پس از تحولات امنیتی اخیر
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تشریح کرد

تشریح وضعیت اینترنت پس از تحولات امنیتی اخیر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور معاون وزیر ارتباطات در کمیسیون متبوع خود، گفت: آقای لاجوردی به تشریح وضعیت دسترسی به خدمات اینترنتی پس از تحولات امنیتی اخیر پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عموئی در توضیح نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز گذشته با دو دستور برگزار شد. در بخش اول جلسه روزگذشته، آقای لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت به تشریح وضعیت دسترسی شهروندان به خدمات اینترنتی پس از تحولات امنیتی اخیر پرداخت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: معاون وزیر ارتباطات توضیح داد که پس از شرایط اخیر، نرم افزارهای داخلی از لحاظ فنی توانسته‌اند نیازهای بخش زیادی از جامعه را پاسخ بدهند و طبیعتا کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌اجتماعی ایرانی افزایش یافته است و در نتیجه بخش اصلی از پهنای باند کشور در اختیار نرم افزارهای داخلی قرار گرفته است.

عموئی یادآور شد: لاجوردی برنامه‌های این وزارتخانه در حمایت از کسب‌وکارهای داخلی در نرم‌افزارهای بومی را هم تشریح کرد که از جمله آنها ارائه امکانات ویژه فروشگاهی و امکان کسب‌درآمد در ازای تولید محتوا و اقدامات مشابه در جهت حفظ امنیت اطلاعات کاربران بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در بخش دوم جلسه کمیسیون، رسیدگی به بخشی از طرح تأسیس سازمان حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در بندهای «ت» تا «چ» ماده یک این طرح ادامه یافت. بر اساس موارد مورد بررسی، امنیت فیزیکی اماکن و اسناد قضایی و امنیت فردی زندانیان و متهمان در مراجع قضایی بر عهده این سازمان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رسیدگی به سایر بندها و مواد این طرح در کمیسیون در هفته های آینده ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۸۴٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha