۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
ویتامین‌هایی که آقایان باید مصرف کنند

ویتامین‌هایی که آقایان باید مصرف کنند

بدن انسان به مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی نیاز دارد و از شما چیزهای زیادی می‌خواهد.

به گزارش بازار، بدن انسان به مواد مغذی و ویتامین‌های زیادی نیاز دارد و از شما چیزهای زیادی می‌خواهد. اما این مزیت آن این است که بدنی سالم به دست می‌آورید و در نهایت یاد می‌گیرید که بدن خود را دوست داشته باشید و به آن احترام بگذارید. خیلی از افراد بر این باورند که یک رژیم غذایی سالم و ورزش تنها چیزی است که برای رسیدن به بدنی سالم نیاز است، اما در واقع شما به چیزهای نبش‌تری نیاز دارید. صنعت ویتامین بخش مهمی از مراقبت‌های بهداشتی است زیرا چیزی است که بدن ما به آن نیاز دارد. بدن ما برای ادامه کار به مواد مغذی خاصی نیاز دارد. اگرچه شما می‌توانید برخی از این مواد مغذی را از غذاهایی که می‌خورید دریافت کنید، اما ما همیشه کل مواد موردنیاز روزانه را دریافت نمی‌کنیم. به همین دلیل است که مکمل‌ها و ویتامین‌های مختلف در داروخانه‌ها وجود دارند. در ادامه می‌خواهیم درباره ویتامین‌هایی که آقایان باید مصرف کنند بیشتر صحبت کنیم.

بدن انسان به ۱۳ ویتامین و حداقل ۱۶ ماده معدنی ضروری برای سلامتی نیاز دارد. با این حال، در حالی که همه بزرگسالان هر روز به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی نیاز خواهند داشت، مردان و زنان نیازهای متفاوتی دارند و همین موضوع باعث میشود که مولتی ویتامین مردان از بانوان متفاوت باشد. به عنوان مثال، زنان در سنین باروری به آهن بیشتری نسبت به مردان هم سن خود نیاز دارند، بنابراین مکمل‌های زنانه معمولاً شامل آهن هستند و مکمل‌های مردانه اینگونه نیستند.

چرا مصرف ویتامین مهم است؟

هم مردان و هم زنان به ویتامین‌ها نیاز دارند و باید روزانه آن‌ها را مصرف کنند، اما طیف وسیعی از مردان ویتامین دریافتی روزانه خود را دریافت نمی‌کنند. تنها ۳۵.۹ درصد از مردان ۲۰ تا ۳۹ ساله ویتامین‌های خود را مصرف می‌کنند و ۶۷.۳ درصد از مردان بالای ۶۰ سال ویتامین‌های خود را روزانه مصرف می‌کنند. درنتیجه ثابت شده است که زنان بیشتر از مردان ویتامین‌های خود را مصرف می‌کنند. بنابراین، به عنوان یک مرد، درک کنید که دریافت ویتامین‌های موردنیاز از غذاهایی که می‌خورید کافی نیست. ما هر روز غذا می‌خوریم و سعی می‌کنیم کالری توصیه شده برای عملکرد بدن خود را دریافت کنیم. علاوه بر کالری موردنیاز، بدن ما به مقدار مشخصی ویتامین نیاز دارد. در بیشتر موارد، ما بیشتر این ویتامین‌ها را از غذا دریافت می‌کنیم. اما همان‌طور که باید چندین وعده غذایی بخوریم تا کل کالری موردنیاز خود را تکمیل کنیم، باید همین کار را برای ویتامین‌ها نیز انجام دهیم. دوز توصیه شده ویتامین برای همه افراد متفاوت است، اما انواع یکسانی از ویتامین‌ها موردنیاز است. هر ویتامین نقش خاصی را در بدن ایفا می‌کند. بدون آن مقدار توصیه شده، بدن شما به‌اندازه کافی از آن ویتامین برای انجام کارهایی که برای عملکرد صحیح نیاز دارد، باید داشته باشد.

مردان چه ویتامین‌هایی باید مصرف کنند؟

ویتامین دی

ویتامین D از نور خورشید می‌آید و اگر در داخل خانه کار می‌کنید، احتمالاً به اندازه کافی این ویتامین را دریافت نمی‌کنید. شما نمی‌توانید کل وعده روزانه مصرف ویتامین D را از خوردن ماهی قزل آلا و لبنیات دریافت کنید. ویتامین D همان چیزی است که ماهیچه‌های شما در هر بار حرکت از آن استفاده می‌کنند. بنابراین، برای قوی نگه داشتن ماهیچه‌ها بدون شک مصرف ویتامین D موردنیاز است. ویتامین D همچنین به بدن کمک می‌کند تا کلسیم را جذب کند که این می‌تواند برای استخوان‌ها و بدن نیز مفید باشد. هر چه سن شما بالاتر می‌رود، ویتامین D بیشتری لازم است، بنابراین مقدار توصیه شده این ویتامین بسیار مهم است.

ویتامین‌هایی که آقایان باید مصرف کنند

فولات

فولات که به نام اسید فولیک نیز شناخته می‌شود، ویتامینی است که ممکن است درباره استفاده آن برای مادران باردار شنیده شود اما به احتمال زیاد مصرف آن برای افراد دیگر و به خصوص آقایان نادیده گرفته شده است. این ویتامین معمولاً با زنان مرتبط است، اما مردان نیز به آن نیاز دارند. فولات به جلوگیری از تجمع ماده‌ای به نام هموسیستین کمک می‌کند. اگر هموسیستین بیش از آزاد شود، می‌تواند تبدیل به بیماری خونی شود. در واقع وظیفه فولات جلوگیری از بیماری قلبی است.

ویتامین A

اگر کمی با بینایی خود مشکل دارید، ممکن است ویتامین A مصرف کنید. این ویتامین به ویژه برای سلامت چشم بسیار عالی است. علاوه بر این، در سیستم ایمنی نیز نقش دارد. بسیاری از افراد معمولاً کمبود ویتامین A ندارند، زیرا دریافت مقدار توصیه شده روزانه از طریق غذاها کار آسانی است. شما می‌توانید ویتامین A را از شیر، پنیر، ماهی قزل آلا، کلم بروکلی، هویج، سبزیجات برگ سبز و سایر غذاها دریافت کنید.

کلسیم

کلسیم با سه قسمت بدن شامل ماهیچه‌ها، اعصاب و استخوان‌ها در ارتباط است. مردان ۲۰ ساله باید کلسیم کافی برای رشد استخوان‌های قوی‌تر دریافت کنند. همچنین بدانید که کلسیم باعث قوی‌تر شدن دندان‌های شما می‌شود. فراتر از سلامت استخوان، کلسیم می‌تواند شما را از سرطان و فشار خون نیز محافظت کند.

ویتامین C

ویتامین C مکملی است که ما می‌دانیم آن را کجا پیدا کنیم و چه فایده‌ای برای ما دارد. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان است که به سیستم ایمنی کمک می‌کند. اگر زخم دارید، بدن شما از ویتامین C برای التیام خود استفاده می‌کند. ویتامین C برای رشد، نمو و ترمیم بافته‌ای بدن شما ضروری است. علاوه بر این، به بدن شما کمک می‌کند آهن را جذب کند و استحکام دندان‌ها، استخوان‌ها و غضروف‌هایتان را حفظ کند.

منیزیم

منیزیم یکی از مواد معدنی است که به نظر می‌رسد مردان به اندازه کافی از آن استفاده نمی‌کنند، اما در واقع بسیار مهم است. هر سلول در بدن شما از منیزیم استفاده می‌کند و به آن نیاز دارد. منیزیم به حمایت از ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، اعصاب و سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند. یکی از رایج‌ترین فواید منیزیم این است که به جلوگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

فلز روی

پس از آهن، روی دومین ماده معدنی برجسته در بدن است و در تمام سلول‌ها نیز وجود دارد. روی نقش حیاتی در بدن دارد و به هضم غذا، عملکرد اعصاب و متابولیسم کمک می‌کند. علاوه بر این، بدن برای جلوگیری از لخته شدن خون، کمک به بهبود زخم، عملکرد سیستم ایمنی و عملکرد تیروئید به آن نیاز دارد. همچنین روی می‌تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

پتاسیم

پتاسیم یکی از ضروری‌ترین مواد معدنی است که معمولاً کمتر از حد تعیین‌شده در بدن ما وجود دارد. پتاسیم در بدن به عنوان یک الکترولیت عمل می‌کند و وظیفه‌ای که الکترولیت دارد این است که به ما انرژی بدهند. پتاسیم همراه با تأمین انرژی، فعالیت‌های بدن ما را تنظیم می‌کند، به انقباضات عضلانی کمک می‌کند و سیگنال‌های عصبی را ارسال می‌کند. برای کمک به کاهش فشار خون، محافظت در برابر سکته مغزی و کاهش احتباس آب نیز شناخته شده است.

در این مقاله لیست بهترین مولتی‌ویتامین‌های مخصوص آقایان برای شما گردآوری شده است.

سخن پایانی

در این مقاله درباره ویتامین‌هایی که آقایان باید مصرف کنند صحبت کردیم. نکته اصلی این است که شما باید به عنوان یک مرد روزانه ویتامین‌های خود را مصرف کنید. برخی از ویتامین‌های خاص بیشتر از دیگران موردنیاز است و دوز آن ممکن است بالاتر باشد. یک مولتی ویتامین خوب با تمام ویتامین‌های نام برده شده یک شروع عالی است. همچنین می‌توانید هر ویتامین و هر کدام که مناسب است را به صورت جداگانه خریداری کنید. در نهایت، ما توصیه می‌کنیم درباره ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنید با پزشک خود صحبت کنید.

کد خبر: ۱۸۴٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha