۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
جابجایی ۴ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر قشم
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد؛

جابجایی ۴ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر قشم

بندرعباس- مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: چهار میلیون و ۲۲۷ هزارو ۲۸۶ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال در بندرهای این جزیره تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش بازار، علی اشتری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال از مجموع چهار میلیون و ۲۲۷ هزارو ۲۸۶ تن عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها از طریق بنادر این شهرستان،دو میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۲۰ تن کالا تخلیه و دو میلیون و ۶۶ هزار و ۸۶۶ تن نیز بارگیری شده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی جابجایی کالا در بنادر جزیره قشم ادامه داد: این مجموع کالاهای تخلیه و بارگیری شده در این مدت، سه میلیون و ۷۷۵ هزار و ۴۰۶ تن مربوط به کالای غیرنفتی و ۴۵۵هزار و ۳۹۱ تن نیز به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم، میزان کالاهای وارداتی به بنادر قشم را ۶۹ هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد و ادامه داد: در همین مدت ۲۵۰ هزار و ۲۱۰ تن کالای صادراتی در بندرهای قشم جابه‌جا شده است که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل قریب به سه برابر افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته اشتری؛ حجم عملیات کابوتاژ(کران بری) کالاهای غیرنفتی در این مدت نیز رقمی افزون بر سه میلیون و ۸۹۳هزار و ۲۸ تن بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه نیز، یک هزار و ۱۶۷ TEU کانتینر با افزایش ۶۴ درصدی در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.

شایان ذکر است؛ جزیره قشم با برخورداری از ۱۲ بندر تجاری، صنعتی، نفتی و مسافری تحت نظارت بنادر و دریانوردی قشم اداره می شود.

کد خبر: ۱۸۴٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha