۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
دولت یارانه را بر اساس بهره وری محصول کشاورزان توزیع کند
مدیرعامل شرکت پیش‌گامان کشت پایدار:

دولت یارانه را بر اساس بهره وری محصول کشاورزان توزیع کند

گرگان - هاشمی، مدیرعامل شرکت پیش‌گامان کشت پایدار خواستار توزیع نهاده های کشاورزی به صورت عادلانه شد و گفت: توزیع متوازن همیشه مفهوم توزیع عادلانه را ندارد.

هامان هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این مطلب که توزیع متوازن همیشه مفهوم عادلانه را ندارد، اظهار کرد: وقتی بهره برداری با دانش فنی و زحمت بیشتر تولید بهتری دارد باید سقف بیشتری برای تخصیص یارانه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پیش‌گامان کشت پایدار ادامه داد: عکس این موضوع هم صادق است به عبارتی اگر کشاورزی از نهاده یا سم بی کیفیتی استفاده می کند که منتج به بهره وری لازم نمی شود، نباید با زارعی که از بهترین امکانات استفاده کرده در توزیع یارانه، یکسان باشد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی و بدنه دولت مانند دو بال برای پرواز به سوی توسعه است، گفت: همراهی این دو بخش با یکدیگر منجر به تحول در اقتصاد استان می شود.

مدیرعامل شرکت پیش‌گامان کشت پایدار از اتاق بازرگانی، سازمان نظام مهندسی و خانه کشاورزی به عنوان تشکل های غیردولتی اما تاثیرگذار یاد کرد و گفت: به نظر می رسد برای توسعه همه جانبه باید بخش خصوصی هم پای کار بیاید.

او با تاکید بر اینکه در نگاه مدیریتی و اداری برنامه منسجم تری باید داشته باشیم، افزود: متاسفانه در گذشته کم مهری هایی به استان شده، چراکه به رغم کشاورزی بودن استان ما از صنایع تبدیلی کم بهره هستیم.

هاشمی استفاده از ظرفیت های استان را بهترین اتفاق و فرصت برای توسعه اقتصاد گلستان برشمرد و گفت: این خطه از پتانسیل هایی نظیر مرز زمینی و مجاورت با کشورهای cis برخوردار است.

او با بیان اینکه دریا و راه آهن استان ظرفیتی دیگری است که امکان مراودات تجاری را برای کشور ما افزایش می دهد، افزود: از طریق راه آهن به خلیج فارس و از طرفی به کشورهای آسیای میانه وصل می شویم.

مدیرعامل شرکت پیش‌گامان کشت پایدار تنوع اقلیمی را از دیگر مزایای استان دانست و اضافه کرد: این شرایط آب و هوایی مناسب در استان، بستری برای توسعه صنعت دامداری، طیور و شیلات فراهم آورده، بنابراین به نظر می رسد با توجه به ظرفیت های موجود باید بیش از گذشته به توسعه اقتصاد استان توجه شود.

کد خبر: ۱۸۴٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha