۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
تامین آب ۳۵۰ روستای استان یزد با ساخت مخازن جدید| تلاش برای متروکه نشدن روستاها
در گفتگو با بازار اعلام شد؛

تامین آب ۳۵۰ روستای استان یزد با ساخت مخازن جدید| تلاش برای متروکه نشدن روستاها

یزد- فاطمی، استاندار یزد از تامین آب شرب ۳۵۰ روستای استان با ساخت مجتمع آبرسانی در روستاهای استان با ظرفیت ۱۶۰ هزار مترمکعب خبر داد.

مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم دولت به کارگیری ظرفیت های مختلف برای جلوگیری از متروکه شدن و مهاجرت از روستاها بوده است، از ساخت ۳۵۰ مجتمع آبرسانی برای تامین آب روستاها به عنوان یکی از عوامل مهاجرت ها خبر داد.

وی افزود: خشکسالی به عنوان پدیده ای مخرب همه ابعاد زندگی مردمان کویر نشین استان یزد به ویژه روستاییان را تحت تاثیر قرار داده و در این بین آسیب پذیری روستاها در مقابل خشکسالی بیشتر از بقیه مناطق است چرا که فعالیت آنها به آب بستگی دارد.

افاطمی ادامه داد: همین موضوع آسیب مهاجرت و حتی خالی شدن برخی از روستاها از جمعیت و متروکه شدن آنها را علیرغم تامین زیرساخت هایی چون برق و گاز را دامن می زد از این رو تامین آب به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی، یکی از اقدامات مهم در این راستا را ساخت حدود ۱۶۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب و مصوب شدن منابع مالی آن و آبرسانی به روستاها در قالب مجتمع های آبرسانی برای تامین آب بیش از ۳۵۰ روستای استان بیان کرد.

استاندار یزد گفت: بخش عمده ای از این طرح با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است و می تواند کمبود شدید منابع آب شرب در روستاها را برای سال آینده جبران کند.

فاطمی ادامه داد: امیدواریم با به ثمر نشستن این طرح عظیم و ادامه این روند مشکل بی آبی برای همیشه از روستاهای استان رخت بربندد.

کد خبر: ۱۸۴٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha