۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
دولت برای کسری بودجه مجبور به فروش املاک دولتی است
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دولت برای کسری بودجه مجبور به فروش املاک دولتی است

موسوی بیوکی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: کشور در شرایط کنونی با کاهش درآمدهای نفتی مواجه است، از طرف دیگر، دولت اقدام به صدور معافیت های مالیاتی کرده، این مسئله موجب می شود که دولت برای تأمین بودجه مورد نظر اقدام به فروش املاک دولتی کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی دولت برای عرضه املاک دولتی در بورس، گفت: هدف اصلی دولت برای عرضه املاک دولتی در بورس، تأمین کسری بودجه کشور است، در هر صورت دولت باید بودجه خود را از محلی تأمین کند که یکی از بخش ها، عرضه املاک در بورس است.

کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور در شرایط کنونی با کاهش درآمدهای نفتی مواجه است، از طرف دیگر با توجه به شیوع بیماری کرونا، دولت اقدام به صدور معافیت های مالیاتی کرده که این مسئله درآمدهای مالیاتی را کاهش خواهد داد، این مسئله موجب می شود که دولت برای تأمین بودجه مورد نظر اقدام به فروش املاک دولتی کند.

وی گفت: در قانون بودجه سال ۹۹، مجلس به دولت اجازه داده است که برای سرمایه گذاری مولد و همچنین تأمین بودجه اقدام به عرضه املاک دولتی در بورس کند، در شرایط کنونی مهم ترین هزینه مالی دولت، پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان است، بنابر این بدیهی است که در زمان کاهش درآمد نفتی و مالیاتی، دولت اقدام به فروش اموال و دارایی های خود کند.

راه کار دوگانه دولت برای تأمین کسری بودجه از محل دارایی ها و اموال خود

موسوی بیوکی ادامه داد: دولت دو راه کار برای تأمین کسری بودجه از محل دارایی ها و اموال خود دارد، نخست آنکه این دارایی ها را مستقیما بفروشد، دوم آنکه با استفاده از این دارایی و اموال؛ سرمایه گذاری صورت گرفته و از محل سود این سرمایه گذاری، کسری بودجه تأمین شود که به نظر می رسد که دولت فرصت کافی برای راه کار دوم را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: اگر دولت بتواند کسری بودجه خود را از محل های دیگر تأمین کند، آن زمان می توان از محل درآمدهای حاصل از عرضه املاک دولتی در بورس در بخش های تولیدی از جمله مسکن استفاده کرد.

کد خبر: ۱۸٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha