۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴
نحوه اجرای خصوصی سازی ایرادات فراوانی دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نحوه اجرای خصوصی سازی ایرادات فراوانی دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما با برطرف کردن ضعف‌ها و اشکالاتی که در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی وجود دارد باید اعتماد و اطمینان مردم را جلب کنیم.

به گزارش بازار، علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته دیوان محاسبات درمورد نحوه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی اظهارکرد: ما با برطرف کردن ضعف‌ها و اشکالاتی که در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی وجود دارد باید اعتماد و اطمینان مردم را جلب و از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

وی با اذعان به اجرای نامناسب این سیاست‌ها افزود: ما در واگذاری‌ها باید به نحوی عمل کنیم که اگر سرمایه گذار قصد خرید واحدی را دارد اعتماد داشته باشد که مورد حمایت و کمک قرار خواهد گرفت اما در حال حاضر این اعتماد وجود ندارد.

در ادامه، دانیال داودی کارشناس توسعه اقتصادی با بیان اینکه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ایرادات و اشکالاتی دارد گفت: سیاست‌های کلی اصل ۴۴ می‌تواند خطوط هندسی نظام را جابجا کند.

وی افزود: در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قرار بر این شد که بخشی از مالکیت دولتی به سه بخش تعاونی، خصوصی و عمومی‌های غیردولتی واگذار شود کمااینکه بانکداری هم به بخش خصوصی و غیردولتی داده شد.

کارشناس توسعه اقتصادی در مصاحبه با رادیو گفت وگو تأکیدکرد: ما نباید اجرای بد سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را به گردن دولتی بیاندازیم که آن را در سهام عدالت اجرایی کرد.

داودی با بیان اینکه دولت به صورت همزمان توانایی تصدی گری و تنظیم گری را ندارد گفت: ما باید جلوی واگذاری به بخش خصوصی نما و کسانی که در این بخش سابقه ندارند را بگیریم.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha