۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
بازگشت ۱۶۲ کارخانه راکد گیلان به چرخه تولید
استاندار گیلان مطرح کرد؛

بازگشت ۱۶۲ کارخانه راکد گیلان به چرخه تولید

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان گفت: ۱۶۲ واحد تولیدی طی یک‌سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان،اسدالله عباسی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه ریل اقتصادی دولت در مسیر پرشتاب در حرکت است، افزود: سنگ پرانی برای احیای واحدهای تولیدی قابل بخشش نیست از اینرو تلاش همه ما باید برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و برگشت آنان به چرخه تولید با محوریت شعار راهبری سال باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به موضوع واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها اظهار داشت: دلیلی ندارد که بانک ها وارد این مرحله شوند، کار بانک ها بنگاه داری نیست، البته این موضوع به معنی این نیست که بانک ها از قانون عدول کنند بلکه باید در چارچوب آن همکاری های لازم را برای فعالیت مجدد واحدهای تولیدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های بالقوه گیلان در فرصت های اشتغالزایی استفاده کنیم، اضافه کرد: افرادی که سکان‌داری بانک ها را بر عهده می گیرند باید نگاهشان عادلانه، مردمی و مبتنی بر اقتصاد تعریف شده در برنامه راهبردی دولت، باشد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش تعهد اشتغال استان در سال جاری را ۳۰ هزار و ۹۰۴ نفر عنوان کرد و افزود: تا کنون بالغ بر ۱۹ هزار اشتغال از این سهمیه و تعهد در استان محقق شده است و قطعی شدن آمار اشتغال پایدار به صورت مداوم رصد می شود.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در گیلان عنوان کرد: بر اساس مستندات، نرخ بیکاری استان در سال گذشته حدود ۹.۲ دهم درصد بود که این آمار در سال جاری به ۷.۸ دهم درصد رسیده است.

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام جدی دولت برای احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان، گفت: ۱۶۲ واحد تولیدی گیلان در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون به چرخه تولید بازگشتند.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha