۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
قیمت سردرختی نارنگی در مازندران ۳ تا ۴ هزار تومان است
در گفتگو با بازار؛

قیمت سردرختی نارنگی در مازندران ۳ تا ۴ هزار تومان است

ساری - تولیدکننده و باغدار مازندرانی گفت: هر کیلوگرم نارنگی روی درخت کیلویی سه تا چهار هزار تومان از باغداران خریداری می شود که بسیار پایین استت.

محمد علی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که سال ها به کشاورزی و باغداری می پردازدم و بیمه نیستم، قیمت پایین خرید نارنگی را سبب نگرانی باغداران دانست و گفت: نارنگی ها کیلویی سه تا چهار هزار تومان از باغداران خریداری می شود.

وی هزینه بالای نهاده های کشاورزی و سموم شیمیایی را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: برای سمپاشی مزارع و باغ بیش از هشت میلیون تومان امسال هزینه کردم درحالی که سال های قبل این هزینه ها بسیار پایین تر بوده است.

وی دارای یک هکتار شالیزار و شش هزار مترباغ مرکبات است، بازار خرید و فروش مرکبات و شالی را راکد دانست و گفت: فراوانی تولید و آفت مگس مدیترانه ای سبب شده تا باغداران با خسارت های زیادی روبرو شوند.

علی پور از مسئولان خواست تا برای خرید تضمینی مرکبات برنامه ریزی کنند و افزود: اگر روال به همین منوال باشد امسال باغداران و کشاورزان ضرر زیادی خواهند کرد.

این تولیدکننده و باغدار مازندرانی با بیان این که وضعیت بازار سال قبل بهتر از امسال بوده است، افزود: بیشتر باغداران نارنگی و سردرختی را با قیمت پایین فروختند و سال قبل مرکبات را روی درخت کیلویی هشت تا هشت هزار و ۵۰۰ تومان فروخته بودیم.

وی برنامه ریزی برای صادرات را راهکار اصلی برای حل مشکلات باغداران اعلام کرد.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 0
      سلام ای کاش این مسعولین راه صادرات راباز کنندتابیشترازاین به گدایی نیفیتم یک سال زحمت بکش عرق ریختم زندگییم گذاشتیم هیچ هیچ ازاون طرف دلادلابیچاره کردن به کی بگیم