۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
صرفه جویی۱۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان جنوبی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

صرفه جویی۱۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان جنوبی

بیرجند- سروری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و کشت‌های باغی، ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

سعید سروری در گفت و گو با بازار با اشاره به وضعیت آبی خراسان جنوبی بیان کرد: علی رغم خشکسالی های پیاپی در خراسان جنوبی، از استان‌های پیشگام در مدیریت خشکسالی بوده هستیم.

وی با اشاره به طرح انتقال آب به خراسان جنوبی، بیان کرد: این طرح از سفر اول رئیس جمهور مصوبه‌ای نداشته و برای دور دوم سفرهای استانی طرح‌های داخلی استان همچون طرح انتقال از خوشاب، درمیان و اسدیه پیش‌بینی شده است.

سروری با بیان اینکه طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان جزو برنامه‌های بلندمدت تامین آب در این استان است، گفت: از محل اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان ۶۰ میلیون مترمکعب آب شیرین سهم خراسان جنوبی پیش‌بینی شده که صنایع استان در فاز یک می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: طرح دیگری با عنوان انتقال آب از خلیج فارس مطرح بوده که از سمت طبس به خراسان جنوبی خواهد رسید.

بنا به گفته وی، دولت در راستای اجرای این طرح از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت کرده تا در اجرای آن سرمایه‌گذاری کنند.

سروری خواستار همکاری هر چه بیشتر کشاورزان در نصب کنتورهای هوشمند بیان کرد: از زمان نصب کنتورهای هوشمند حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت جلوگیری شد.

وی با اشاره به وجود ۶۳۰ میلیون پروانه کشاورزی در خراسان جنوبی، گفت: با همکاری کشاورزان و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و کشت‌های باغی، حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی شده است.

سروری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مصارف آب استان در بخش کشاورزی است، افزود: در حالی که ۶۰۰ میلیون مترمکعب مصرف آب بخش کشاورزی است اما کل پروانه‌های صنعتی کمتر از ۳۰ میلیون مترمکعب آب مصرفی دارند.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha