۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
ضرورت در نظر گرفتن اعتبارات کافی برای رفع ناترازی انرژی در کشور
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

ضرورت در نظر گرفتن اعتبارات کافی برای رفع ناترازی انرژی در کشور

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: نخستین قدم برای برون‌رفت از مشکل ناترازی گاز در کشور در نظر گرفتن اعتبارات لازم برای افزایش تولید و بهینه‌سازی به صورت توامان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، موسی احمدی با ابراز نگرانی از ناترازی انرژی به ویژه گاز در کشور، گفت: برای رفع ناترازی میان تولید و مصرف در حوزه گاز راهکارهای متعددی ارائه شده است اما آنچه ضرورت دارد به بهره‌برداری رساندن میادین گازی و افزایش تولید در کنار بهینه‌سازی است البته مسائل و مشکلاتی همچون تحریم و کمبود اعتبارات در بروز این مشکلات نقش اساسی داشته است.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهینه‌سازی صرفا شامل بهینه کردن دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی برای مصارف خانگی نمی‌شود بلکه بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و شبکه‌های گازرسانی می‌تواند مانع از افت فشار گاز شود، ضمن آنکه بهینه‌سازی مصرف در دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی، خصوصی و مدارس و دانشگاه‌ها مسئله دیگری است که باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰۰ میلیون مترمکعب در کشور ناترازی گاز وجود دارد، اظهار کرد: اگر این ناترازی از بین نرود در سال ۱۴۰۴ ناترازی مذکور به ۲۵۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید و اگر چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند در سال ۱۴۱۰ ناترازی گاز به۳۵۰ میلیون مترمکعب ناترازی می‌رسد که در این شرایط عملا فعالیت‌های اقتصادی در کشور فلج شده و حتی تامین آن با واردات نیز کار مشکلی خواهد بود.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نخستین قدم برای برون‌رفت از این مشکل در نظر گرفتن اعتبارات لازم برای افزایش تولید و بهینه‌سازی به صورت توامان است ضمن آنکه باید از مصرف بی‌رویه جلوگیری کرد.

کد خبر: ۱۸۳٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha