۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
مدیرکل شیلات کرمانشاه خبر داد؛

اختصاص اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومانی برای توسعه شیلات کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از اختصاص اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومانی برای توسعه شیلات کرمانشاه در سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شیلات کرمانشاه،سیدفرزاد افضلی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه ۱۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و آغاز پنج طرح اولویت دار با اشتغالزایی یک هزار و ۴۰۵ نفر در راستای افزایش تولید آبزیان در کرمانشاه به تصویب رسید.

وی افزود: این اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، مطالعات و تأسیسات زیربنایی آبزی پروری و راه اندازی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در قالب پرورش ماهی در قفس استفاده خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه صنعت پرورش ماهی می‌تواند به اشتغالزایی و توسعه استان کمک کند، تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت کم نظیری در حوزه آبزی پروری است که می‌توان به رتبه نخست تولید ماهی گرمابی در بین استان‌های غیرساحلی و رتبه چهارم تولید ماهیان سردابی اشاره کرد.

افضلی خاطر نشان کرد: سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه ۱۰ کیلوگرم بوده در حالی که سرانه مصرف آبزیان در کشور ۱۰ کیلوگرم است.

وی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود با تخصیص اعتبارات و ساماندهی و مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی تولید آبزیان استان کرمانشاه به ۲۳ هزار تن در پایان سال جاری برسد.

کد خبر: ۱۸۳٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha