۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴
امکان پرداخت تسهیلات عقب‌افتاده واحدهای تولیدی با تنفس ۶ ماهه
دبیر ستاد رفع موانع تولید کشور مطرح کرد؛

امکان پرداخت تسهیلات عقب‌افتاده واحدهای تولیدی با تنفس ۶ ماهه

اصفهان - بیک زاده، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: با تصویب شورای پول و اعتبار امکان پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی با تنفس ۶ ماهه به مدت پنج سال فراهم شد.

به گزارش خبرنگار بازار، صدیف بیک زاده عصر پنج شنبه در حاشیه سفر به کاشان و در جمع صنعتگران کاشانی با اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی بر علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: در حوزه صنعت این تحریم ها باعث شده که برخی از واحدهای تولیدی راکد و یا با ظرفیت کمتر مشغول به کار باشند.

وی با بیان اینکه در اثر علل مختلف در سطح کشور بیش از ۷۰ هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور وجود داشت، ابراز داشت: از بین واحدهای تولیدی مشغول به کار هم ۱۶ هزار واحد تولیدی با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد مشغول به کار بودند.

۲۰۰ مانع پیش روی تولید در کشور

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ مانع پیش روی تولید در کشور است، تصریح کرد: البته که واحدهای تولیدی ویژگی های یکسانی ندارند.

وی با بیان اینکه تکلیف حاکمیت رفع موانع موجود برای صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی است، گفت: این تکلیف برای واحدهایی که توانایی کمتری نسبت به بقیه دارند چند برابر است.

بیک‌زاده با اشاره به اینکه اقدامات دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور باعث شده است که مشکلات صنعتگران کاهش یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به بازخوردی که گرفتیم این ستاد یک روزنه امید برای تولیدکننده ها بوده است.

بیش از ۹۰۰ پرونده انباشته در بخش واحدهای راکد داشتیم

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان بیش از ۹۰۰ پرونده انباشته در بخش واحدهای راکد داشتیم، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید و عزم دولتمردان در حل مشکلات تولید این پرونده ها به روز شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به اینکه شرط ایجاد معدل گردش حساب برای اعطای تسهیلات از برخی منابع حذف شده است، خاطرنشان کرد: اختیارات بانک های استان ها در اعطای سقف تسهیلات برای واحدهای تولیدی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بانکها ملزم شده اند که سرمایه ثابت و سرمایه در گردش صاحبان صنایع را تامین کنند، گفت: امکان پرداخت تسهیلات برای ماشین آلات دسته دوم توسط بانکها نیز با تایید وزارت صمت مهیا شده است.

بیک‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی پیشتر تسهیلاتی از بانکها اخذ گرفته بودند که امکان بازپرداخت آن را نداشتند که با پیگیری های انجام شده و با تصویب شورای پول و اعتبار این دسته از واحدهای تولیدی می توانند این تسهیلات را با پرداخت ۷.۵ درصد و تنفس ۶ ماهه و در پنج سال پرداخت کنند.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha