۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت

قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت

به دنبال کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا به ارقامی بی سابقه و افت تولید نفت این کشور و در حالی که کشورهای بیشتری در حال برنامه ریزی برای کاستن از محدودیت های اجتماعی هستند قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش ۵ درصدی بود و دومین رشد هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری بازار، به دنبال کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا به ارقامی بی سابقه و افت تولید نفت این کشور و در حالی که کشورهای بیشتری در حال برنامه ریزی برای کاستن از محدودیت های اجتماعی هستند قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش ۵ درصدی بود و دومین رشد هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت.

تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز در آمریکا در هفته گذشته با ۳۴ مورد کاهش به پایین ترین تعداد در طی ۸۰ سال گذشته یعنی ۳۷۴ سکو رسید. شرکت های نفتی منطقه آمریکای شمالی بسیار سریعتر از آنچه تحلیلگران انتظار داشتند اقدام به کاهش تولید نفت خود کرده اند و پیش بینی شده تا پایان ماه ژوئن میزان تولید نفت آنها حدود ۱.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و ۵۱ سنت معادل ۵.۱ درصد افزایش به ۳۰ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز معاملات دیروز را با یک دلار و ۱۹ سنت معادل ۵ درصد افزایش و در رقم ۲۴ دلار و ۷۴ سنت به پایان رسید. در پایان معاملات هفتگی نفت برنت بیش از ۱۸ درصد و نفت خام آمریکا حدود ۳۳ درصد رشد داشت.

جیم ریتربوش تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «چندان نمی توان به تداوم این رشد قیمت چند هفته گذشته امیدوار بود زیرا واقعیت این است که افزایش موارد ابتلا به کرونا ویروس ادامه دارد ، مازاد عرضه نفت خام آمریکا روند  رو به رشد خود را تداوم بخشیده است. اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا این هفته اعلام کرد حجم ذخایر نفت خام در طی ۱۵ هفته متوالی رشد داشته هرچند که شتاب رشد ذخایر نسبت به رقم بی سابقه ۱۹ میلیون بشکه اوایل آوریل کندتر شده است.

به گفته اندرو لیپو، تحلیلگر بازار نفت، بازار اکنون در انتظار آمارهای بیشتری است که نشان بدهد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه در حال عمل کردن به مفاد توافق کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه ای هستند.

انتهای پیام

کد خبر: ۱۸٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha