۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
فونیکس اف-ایکس چینی ها را به چالش می کشد| کراس اوور جدید مدیران خودرو چگونه است؟
«بازار» در پیست آزادی تست کرد

فونیکس اف-ایکس چینی ها را به چالش می کشد| کراس اوور جدید مدیران خودرو چگونه است؟

فونیکس اف-ایکس محصول جدید مدیران خودرو مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشاژر با قدرت 194 اسب بخار و گیربکس دوکلاچه در کلاس کراس اوورهای شهری از آذرماه سال جاری سایر کراس اوورهای چینی را به چالش میکشد.

بازار؛ گروه خودرو: حدود دو سال است که گروه صنایع خودروسازی مدیران خودرو، برند لوکس خود را بانام فونیکس در راستای جلب رضایت مشتریان و افزایش سهم بازار ایجاد کرده است. این برند تاکنون موفق شده سه محصول به بازار داخل کشور عرضه کند.

ظهر امروز گروه صنایع خودروسازی مدیران خودرو، محصول جدید برند فونیکس به نام «اف-ایکس» را در پیست آزاد در اختیار اصحاب رسانه جهت بررسی فنی و تست میدانی قرار داد. خبرنگار «بازار» در زمان تست فنی این خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی قوای فنی، کیفیت، طراحی و رانندگی این محصول را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد. در ادامه به بررسی فنی این محصول و زمان عرضه آن خواهیم پرداخت:

فونیکس اف-ایکس چینی ها را به چالش می کشد| کراس اوور جدید مدیران خودرو چگونه است؟

«اف-ایکس» مشابه خودروهای تویوتا سی اچ آر، لکسوس ان ایکس و نیسان جوک است. این خودرو در کلاس کراس اوور سایز متوسط طراحی و تولید شده است

طراحی خاص «اف-ایکس»

فونیکس با هدف ارتقا رضایتمندی مشتریان در بازار کشور ایجاد شده است، مدیران خودرو برای نمایان کردن اهداف این برند، «اف-ایکس» را با فلسفه هنر در حرکت طراحی کرده است. در نگاه کلی می توان دریافت که «اف-ایکس» مشابه خودروهای تویوتا سی اچ آر، لکسوس ان ایکس و نیسان جوک است. این خودرو در کلاس کراس اوور سایز متوسط طراحی و تولید شده است.

در نمای جلو خودرو شاهد سپر کهکشانی با هارمونی قابل توجه در رنگ بدنه، دی لایت در قسمت فوقانی سپر، چراغ های دوگانه مجزا در سپر که تامین میدان نوری و البته مسیر حرکتی خودرو را عهده دار است. کاپوت و گلگیرهای استخوانی با حجم های تیز که با هدف اسپرت بودن به این شکل طراحی شده اند. ارتفاع کراس اوور اف ایکس نیز از سطح زمین قابل قبول است.

در نمای جانبی، شاید کمتر بیننده ای بتواند تشخیص دهد که این خودرو چینی است، شباهت طراحی فراوانی بین اف ایکس و محصولات ژاپنی وجود دارد. آنچه که بیشتر در این نما، نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

طراحی نمای عقب این خودرو برپایه حجم های غیر ارگانیک بوده که در نگاه نخست بیننده را به یاد محصولات لکسوس و تویوتا می اندازد. شاید بتوان گفت که صنعت خودرو چین با عرضه این محصول به بازار کشور نشان داد که صاحب سبک در طراحی و خودروسازی شده است.

فونیکس اف-ایکس چینی ها را به چالش می کشد| کراس اوور جدید مدیران خودرو چگونه است؟

طراحی کابین این خودرو به گونه ای است که راننده و سرنشین در زمان استفاده طولانی مدت از خودرو، کمترین میزان خستگی را حس می کنند. رعایت نکات ارگونومی در جانمایی قطعات و اجزا کابین نشان داده که «چری» به دنبال افزایش ایمنی با ارتقا آسایش سرنشینان است

طراحی کابین راحت، بی صدا و تکنولوژیک

طراحی کابین این خودرو به گونه ای است که راننده و سرنشین در زمان استفاده طولانی مدت از خودرو، کمترین میزان خستگی را حس می کنند. رعایت نکات ارگونومی در جانمایی قطعات و اجزا کابین نشان داده که «چری» به دنبال افزایش ایمنی با ارتقا آسایش سرنشینان است. داشبورد این خودرو تا حد زیادی شباهت به تیگو۸ پرو دارد، تفاوت های جزئی در صفحه نمایشگر لمسی به جای دکمه های پیانویی قرار گرفته است.

فرمان دی کات، یکپارچه بودن صفحه نمایشگر مرکزی خودرو و پشت آمپر، فضای کابین این محصول را هرچه بیشتر به روز کرده است. لیور دنده برای انتخاب وضعیت حرکتی خودرو مشابه محصولات اروپایی طراحی شده است، کنسول شناور میانی نیز یکی از جذابیت های اصلی این خودرو است.

سانروف این خودرو نیز در زمان حرکت بدون صدا بوده و زمان باز و بسته شدن آن نیز بهبود یافته است. یکی از نکات برجسته این خودرو، بهبود متریال داخل کابین است، متریالی که با دوخت های با کیفیت صندلی نشان می دهد، چری به دنبال افزایش رضایت مشتریان از نظر ارتقا کیفیت است. صندلی های جلو این خودرو برقی بوده و صندلی عقب نیز مجهز به محل های مناسب برای نصب ایزوفیکس یا همان صندلی کودک است.

فضای بار و فضای پای سرنشینان عقب نیز در بهترین حالت طراحی و تولید شده است.

فونیکس اف-ایکس چینی ها را به چالش می کشد| کراس اوور جدید مدیران خودرو چگونه است؟

اف ایکس مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتر توربوشارژر است که به لطف انژکتورهای پاشش مستقیم در داخل سیلندر، بهترین راندمان و عملکرد را ایجاد کرده است. این پیشرانه ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. باتوجه به سبک بودن وزن خودرو این محصول می تواند در زمان حدود۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد

قوای فنی اف ایکس

اف ایکس مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتر توربوشارژر است که به لطف انژکتورهای پاشش مستقیم در داخل سیلندر، بهترین راندمان و عملکرد را ایجاد کرده است. این پیشرانه ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. باتوجه به سبک بودن وزن خودرو این محصول می تواند در زمان حدود۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، از سوی گیربکس این خودرو از نمونه دوکلاچه بوده که قدرت تولید شده را به سر چرخ های جلو منتقل می کند.

البته در حاشیه این مراسم صحبت های در خصوص احتمال عرضه نسخه دو دیفرانسیل این خودرو به بازار کشور وجود دارد. چری به بهترین شکل ممکن این محصول را از نظر صدا و حرارتی عایق بندی کرده است، به گونه ای که کمترین میزان صدا یا دما از موتور به داخل کابین راه می یابد. انتخاب چنین قوای فنی برای اف ایکس می تواند نیاز مشتریان داخل کشور را به درستی پاسخ دهد.

آپشن های اف ایکس

شرکت خودروسازی چری در راستای افزایش اقبال این محصول فناوری های مانند کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت خودرو در سربالایی، ترمزپارک برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم نقطه کور، سیستم کروز کنترل، سنسور پارک و سنسور باران تعبیه کرده است. مجموع این فناوری ها علاوه بر افزایش ایمنی سبب بهبود راحتی سفر برای راننده و سرنشینان نیز خواهد شد. همچنین این خودرو به دوربین ثبت وقایع مجهز شده است و از زمان حرکت تا هنگامی که خودرو متوقف و خاموش می شود، شرایط دینامیکی و حرکتی جاده را ثبت و ضبط می کند.

فونیکس اف-ایکس چینی ها را به چالش می کشد| کراس اوور جدید مدیران خودرو چگونه است؟

ر زمان رانندگی با سرعت های بالا برخلاف برخی از خودروهای چینی قدرتمند در بازار کشور، صدای باد یا لاستیک به داخل کابین خودرو انتقال نمی یابد. خبرنگار «بازار» در زمان تست این خودرو در سرعت های بیشتر از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، متوجه عملکرد مناسب سیستم ترمز و پایداری بالای خودرو در زمان تغییر مسیرهای ناگهانی شد

پشت فرمان افیکس

در زمان قرارگیری در کابین اف ایکس آنچه که بیشتر از هرچیزی جلب توجه می کند، کنسول و داشبورد خودرو است. زمان روشن کردن خودرو، و انتخاب حالت رانندگی بدون کمترین ضربه گیربکس یا صدای اضافی خودرو آماده حرکت است. در زمان رانندگی با سرعت های بالا برخلاف برخی از خودروهای چینی قدرتمند در بازار کشور، صدای باد یا لاستیک به داخل کابین خودرو انتقال نمی یابد. خبرنگار «بازار» در زمان تست این خودرو در سرعت های بیشتر از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، متوجه عملکرد مناسب سیستم ترمز و پایداری بالای خودرو در زمان تغییر مسیرهای ناگهانی شد. هرچند که سیستم ترمز این خودرو نیاز به تقویت بیشتر دارد، ولی قوای فنی و ترمزگیری متناسب با یک دیگر عملکرد داشتند. بزودی «بازار» تست ویدیویی این خودرو را در پیست آزادی با جزییات فنی بیشتر منتشر خواهد کرد.

احتمالا این خودرو از اواخر آذرماه سال جاری به بازار با قیمت میان دو محصول تیگو۷ و تیگو۸ عرضه می شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha