۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
واگذاری سرخآبی‌ها و اعطای حق السهم به هواداران
رئیس فراکسیون ورزش مجلس مطرح کرد

واگذاری سرخآبی‌ها و اعطای حق السهم به هواداران

تابش، رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: هواداران سرخآبی‌ها باید در واگذاری سهام این دو باشگاه حق السهم داشته باشند.

به گزارش بازار، محمدرضا تابش، درباره طولانی شدن روند خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، تصریح کرد: با توجه به گستره طرفداران این دو باشگاه، پیش از این مقاومت‌هایی از سوی دولت برای این واگذاری وجود داشت.

وی در تشریح دلایل دیگر مقاومت در برابر این واگذاری، افزود: افرادی ذی نفوذ و ذی نفع در حاشیه این باشگاه‌ها قرار دارند که از رانت محبوبیت این تیم‌های ورزشی استفاده می‌کنند و مانع از خصوصی سازی این باشگاه‌ها می‌شدند.

تابش گفت: تلاش‌های ما در دو دوره اخیر مجلس در نهایت منجر به این شد که در قانون برنامه ششم توسعه کشور و همچنین در قانون بودجه سال ۹۹ نیز مجلس دولت را ملزم به واگذاری سرخآبی‌ها کند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس، با اشاره به واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، خاطرنشان کرد: اخیرا رویکردهای دولت تا حدی واقع بینانه شده است، اما بحث‌هایی میان وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی درباره چگونگی واگذاری سهام این دو باشگاه وجود دارد.

وی به ورود مجلس به این موضوع اشاره کرد و افزود: بنا شد کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی چگونگی واگذاری سهام این دو باشگاه را بررسی کرده و به مجلس گزارش دهد.

تابش با تاکید بر لزوم اختصاص حق السهم به هواداران این دو باشگاه پر طرفدار پایتخت، خاطرنشان کرد: هواداران این باشگاه‌ها کسانی هستند که سال‌ها بدون جیره و مواجب و در سرما و گرما از این تیم‌ها حمایت کردند، اما تاکنون درآمد نصیب صاحبان قدرت و بازیکنان شده است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس، افزود: باید منابعی در این واگذاری پیش بینی شود، تا اگر هواداران بضاعت لازم برای خرید سهام این باشگاه‌ها را نداشته باشند، حق السهم آن‌ها به صورت وام و به عنوان آورده آنان، تعیین و سپس از سود حاصل کسر شود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم؛ اگر خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بدون حق السهم هواداران این تیم‌ها انجام گیرد و این باشگاه‌ها صرفا به چند صاحب قدرت و ثروت واگذار شوند، این واگذاری راه به جایی نخواهد برد.

کد خبر: ۱۸٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha