۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کانون‌های اصلی ریزش ملخ در استان بوشهر کنترل شد
مدیر حفظ نباتات استان بوشهر:

کانون‌های اصلی ریزش ملخ در استان بوشهر کنترل شد

بوشهر - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ملخ‌ها در چهار شهرستان استان بوشهر که کانون‌های اصلی ریزش ملخ بوده‌اند تحت کنترل است.

احمد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تشریح آخرین وضعیت حمله ملخ‌ها به استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای برای مقابله با ملخ‌ها صورت گرفته است و وضعیت هجوم ملخ‌ها تحت کنترل است.

وی با اشاره به ریزش ملخ‌ها در دشتستان، تنگستان، دشتی و دیر بیان کرد: عرصه‌های منابع طبیعی مهمترین محل ریزش ملخ‌ها هستند که عملیات مبارزه در مناطق مورد هجوم انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه کانون‌های ملخ‌ها در دشتستان و تنگستان کنترل شده است، ادامه داد: در دشتی نیز ملخ‌ها تقریبا کنترل شده است و در منطقه دشت‌پلنگ این شهرستان در حال مبارزه هستیم.

وی با اشاره به انجام آخرین مراحل کنترل ملخ‌ها در شهرستان دیر اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم اردیبهشت شاهد هجوم مجدد ملخ‌ها باشیم و نقاط مختلف استان بوشهر مورد هجوم قرار گیرد.

سبحانی با اشاره به اینکه امسال شاهد حضور کم‌تعداد ملخ‌ها در اراضی کشاورزی استان بوده‌ایم، گفت: اغلب هجوم ملخ‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی بوده است.

کد خبر: ۱۸٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha