۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
سرکوب قیمت از توان تولید می کاهد
یک فعال اقتصادی:

سرکوب قیمت از توان تولید می کاهد

گرگان- مبصری، دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور گفت: تولیدکننده به دلیل سرکوب افزایش تعرفه و قیمت گذاری دستوری دیگر قادر به تولید با تمام توان و در سطح گسترده نخواهد بود.

رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن یادآوری افزایش هزینه تولید گوشت مرغ، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، تاکنون قیمت مرغ تغییری نکرده که این باعث ضرر تولیدکننده می شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ کشور افزود: باوجودی که هزینه های تولید زیاد شده اما مبانی قانونی که ذینفع هستند مانع از افزایش قیمت محصول نهایی شده اند.

وی ادامه داد: تولیدکننده به دلیل سرکوب افزایش قیمت و قیمت گذاری دستوری دیگر قادر به تولید با تمام توان نخواهد بود.

به گفته مبصری، در هفته اول سال جاری بیش از ۳۳ میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید شد درحالیکه در اواسط مرداد ماه این رقم‌ به زیر۲۰ میلیون قطعه رسید که این نشاندهنده روند کاهشی تولید است.

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: گوشت مرغ کالای اساسی محسوب می شود و اگر مصرف کننده قادر به خرید نباشد در بخش تولید آسیب جدی خواهیم دید.

وی با بیان این موضوع که اگر مصرف کننده کمتر از سرانه پیش بینی شده مصرف کند بخشی از ظرفیت تولید خالی می ماند، بیان کرد: باید از قیمت گذاری دستوری در صنعت مرغ امتناع شود تا شرایط برای مصرف کننده و تولید کننده به خوبی فراهم شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha