۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
در پایان جلسه معاملاتی، گزارش عملکرد سرمایه‌گذاران منتشر شود
برای پیشگیری از نشت اطلاعات نهانی؛

در پایان جلسه معاملاتی، گزارش عملکرد سرمایه‌گذاران منتشر شود

نخستین راهکار مقابله با نشت اطلاعات نهانی شرکت‌ها، انتشار گزارش‌هایی است که بر روی معاملات انجام می‌شود و در پایان هر روز عملکرد سرمایه‌گذاران بر روی سهم را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حسن رضایی‌پور کارشناس بازار سرمایه به بررسی دلایل نشت اطلاعات نهانی در بورس و تاثیر آن بر سود و زیان سهامداران پرداخت و به بورسان گفت: طی‌سال‌های گذشته نمادهای زیادی را شاهد بودیم که بدون دلیل قبلی و بدون اینکه پشتوانه بنیادی داشته باشند، اطلاعات نهانی‌شان نشت کرده و افرادی زودتر از دیگران برای خرید و فروش دارایی تصمیم گرفته‌اند.

رضایی‌پور عنوان کرد: این مساله را نمی‌توان انکار کرد و یکی از عواملی است که باعث بی‌اعتمادی به بازار می‌شود. تا زمانی که کنترل‌های لازم برای آن صورت نگرفته و سرمایه‌گذاری‌ها با استفاده از اطلاعات نهانی شناسایی نشوند، همچنان شاهد این موضوع خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه، افزود: انتشار شفاف و عمومی تخلفات به جای گزارش‌های ناقص و نامشخص می‌تواند در حل این مشکل تاثیرگذار باشد.

به گفته رضایی‌پور؛ نخستین راهکار مقابله، انتشار گزارش‌هایی است که بر روی معاملات انجام می‌شود و در پایان هر روز عملکرد سرمایه‌گذاران بر روی سهم را نشان می‌دهد؛ انتشار این اطلاعات برای جلوگیری از درز اطلاعات بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

وی تاکید کرد: شاید قوانین و مقررات اجازه برخورد با این مسائل را ندهد اما سازمان بورس به لحاظ اطلاعاتی کوچکترین حرکت‌ها را رصد می‌کند و مانع هرگونه خلاف خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha