۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
یزد بهشت سرمایه گذاری ایران| ۴۱۰ قلم کالای یزد به ۹۰ کشور دنیا صادر می‌شود
رئیس سازمان صمت یزد:

یزد بهشت سرمایه گذاری ایران| ۴۱۰ قلم کالای یزد به ۹۰ کشور دنیا صادر می‌شود

یزد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از صدور بیش از ۴۱۰ قلم کالای استان به ۹۰ کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا علمدار یزدی سه شنبه شب در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان یزد که با حضور معاون وزیر صمت برگزار شد، با اشاره به سیمای صنعت و معدن استان یزد و معرفی ظرفیت های این استان اظهار داشت: یزد به لحاظ شرایط ویژه بهشت سرمایه گذاری ایران است و حضور بخش خصوصی توانمند، مؤید این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه یزد در فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی، محصولات کنجدی و ... قطب کشور است، گفت: شعار استاندار در حوزه صنعت، «تولید از سنگ تا قطعه» است، اظهار داشت: در حال حاضر ماشین آلات کاشی و سرامیک و فولاد و نساجی در یزد تولید می شود.

علمدار یزدی در مورد ظرفیت های معدنی استان یزد نیز بیان کرد: با شناسایی بیش از ۵۴ نوع ماده معدنی، استان یزد در زمینه تنوع ذخائر معدنی رتبه نخست و در زمینه میزان ذخائر معدنی فعلا رتبه دوم کشور از آن یزد است اما با اکتشافات جدید، این رتبه ارتقاء خواهد یافت.

وی با اشاره به تعریف پنج راهبرد اساسی در حوزه وزارت صمت، بیان کرد: گسترش اقتصاد دانش بنیان، تنظیم سودآوری فعالیت ها، گسترش صادرات، اصلاح حکمرانی بخش صنعت، معدن، تجارت و ارتقاء توانمندی و هم افزایی کسب و کارها، پنج راهبرد اساسی است که برای تحقق آن ۳۶ پروژه تحولی تعریف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد بیان کرد: استان یزد در پروژه های تحولی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

علمدار یزدی عنوان کرد: ۱۰ مورد از این پروژه های تحول کسب و کار در یزد در حال اجراست که از آن جمله می توان به اصلاح مجوزها، توازن سرمایه گذاری در سطح استان، فعال سازی صنایع راکد و زیر ظرفیت، فعال سازی معادن راکد، بازسازی و نوسازی صنایع، ساماندهی لکه های صنعتی و ... اشاره کرد.

وی یادآور شد: بیش از هزار و ۴۰۰ قلم کالا در یزد تولید می شود که ۴۱۰ قلم آن به بیش از ۹۰ کشور دنیا صادر می شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha