۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
واردات خودرو باید با انتقال دانش و متعادل سازی قیمت خودروهای داخل همراه باشد
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

واردات خودرو باید با انتقال دانش و متعادل سازی قیمت خودروهای داخل همراه باشد

دهقانی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید در قبال واردات خودرو، قیمت خودروهای داخلی متعادل و تکنولوژی جدید وارد بخش خودروسازی شود و نهایتا رقابت لازم در این بخش شکل بگیرد.

الله وردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به الزامات وارات خودرو به کشور بیان کرد: براساس قانون مشخص شده که چه تعداد و با چه شرایطی خودروهای وارداتی به کشور وارد شود.

وی با بیان اینکه واردات خودرو یک کار اجرایی است که باید عملیاتی شود، بیان کرد: هنوز فرآیند واردات خودرو به کشور آغاز نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه واردات خودرو بنا بر این است که ما تبدیل به واردکننده صرف خودرو نشویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: نباید امتیاز واردات خودرو را در اختیار افرادی قرار دهیم که از آن سود شخصی ببرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مسئولین باید موضوع واردات خودرو را به نحوی مدیریت کنند که این واردات همراه با تکنولوژی نوین در بخش خودروسازی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: واردات خودرو باید با تکیه بر دانش های نوین و بر پایه تولید خودروها با استانداردهای بالا و مصرف سوخت پایین و پاک باشد و این موارد باید مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: نباید ما در قالب واردات خودرو به یک عده مجوز دهیم تا بروند و هر خودرویی که دلشان خواست وارد کشور کنند و نهایتا به تقاضای مردم پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه تاکید بر واردات خودرو با چند هدف دنبال شده است، بیان کرد: حتما باید در این فرآیند قیمت خودروهای داخلی متعادل و تکنولوژی جدید وارد بخش خودروسازی شود و نهایتا رقابت لازم در این بخش شکل بگیرد و این مسئله همچنان مداومت پیدا کند.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha