۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
وزیر جدید کار تدوین لایحه اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در اولویت کاری خود قرار دهد
رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای مجلس:

وزیر جدید کار تدوین لایحه اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در اولویت کاری خود قرار دهد

رئیس کمیته آموزش فنی مجلس گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما برای حل معضل اشتغال به سمت تدوین ساختاری قوی در این حوزه و برنامه ریزی برای اشتغال جوانان حرکت کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین حق وردی با اشاره به معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از اصلی ترین اولویت‌های این وزارتخانه را آموزش مهارتی و توجه به تقویت ساختار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دانست و گفت: در اولین گام دولت باید لایحه اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را به مجلس ارائه کند.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مدت‌ها است که بدون اساسنامه اداره می‌شود، افزود: پس از تصویب اساسنامه این سازمان نظارت پذیر و کارآمد خواهد شد.

وی تأکید کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای به قدری اهمیت دارد که کمیسیون آموزش مجلس پس از تعیین تکلیف تصویب رتبه بندی معلمان در سال نخست و تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در سال دوم، در پی ساماندهی و تصویب یک قانون جامع برای آموزش فنی و حرفه است.

حق وردی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای نیازمند به روز رسانی است، گفت: بسیاری از آموزش‌ها در سازمان فنی و حرفه‌ای منسوخ و قدیمی شده که نیازمند تجهیز امکانات و به روز رسانی آموزش‌ها است.

رئیس کمیته آموزش فنی و حرفه‌ای مجلس تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید ضمن ایجاد انگیزه در بین مربیان خود، به دنبال به روز رسانی آموزش‌های خود با محوریت آموزش‌های حوزه آی تی باشد چراکه نیاز جامعه و بازار کار نیازمند افراد متخصص در این حوزه است.

کد خبر: ۱۸۳٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha