۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
تولیدکنندگان در مازندران برای دریافت مجوز همچنان به ۱۶ اداره سر می زنند
رئیس مجمع نمایندگان مازندران:

تولیدکنندگان در مازندران برای دریافت مجوز همچنان به ۱۶ اداره سر می زنند

ساری- علیپور، رئیس مجمع نمایندگان مازندران گفت: همچنان تولیدکننده برای دریافت مجوز باید ۱۶ اداره سربزند و فرایند صدور مجوز بین شش ماه تا دو سال طول می کشد.

کمال علیپور در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید براین که کسب و کار را تسهیل و نگرانی اشتغال را رفع کنیم، گفت: برخی دستگاه ها مقابل قانون تسهیل کسب وکار مقاومت می کنند.

وی بروکراسی اداری را از جمله موانع فراروی ذکر کرد و گفت: بین ۱۳ تا ۱۶ اداره در صدور مجوز دخیل هستند و فرایند صدور مجوز بین شش ماه تا دو سال طول می کشد و برخی از مدیران از سامانه تسهیل کسب وکار اطلاعی ندارند.

وی با اظهار این که پنجره واحد کسب وکار طراحی و راه اندازی شد اما برخی از دستگاه های برابر آن مقاومت می کنند، همچنان تولیدکننده باید برای دریافت مجوز به ۱۶ اداره سر بزند در حالی تمامی مجوزها یا ثبت محور و یا تائید محور هستند.

علیپور با بیان این که تمامی مجوزهای صادره در استان ثبت محور به شمار می رود، گفت: در این سامانه هرکسی ورود پیدا کند ظرف سه روز باید مجوز دریافت کند و تمامی دستگاه ها آن را امضاء کنند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران خواستار پایش و ارزیابی ادارات شد و گفت: استانداری باید متخلفان را معرفی کند تا جرم انگاری شود در حالی که در قانون کسب وکار و زنجیره خرد نتوانستیم به اهداف دست یابیم.

کد خبر: ۱۸۳٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha