۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
توسعه تجارت خارجی در گرو رایزنی‌های مستمر کمیسیون‌های مشترک اقتصادی است
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

توسعه تجارت خارجی در گرو رایزنی‌های مستمر کمیسیون‌های مشترک اقتصادی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فعالیت فشرده دستگاه‌های مسئول ذیل کمیسیون‌های مشترک اقتصادی می‌تواند موجب عبور از تنگناهای تحریمی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، در خصوص اهمیت برگزاری مستمر کمیسیون های مشترک اقتصادی، گفت: فعالیت فشرده دستگاه های مسئول ذیل کمیسیون های مشترک می تواند موجب عبور از تنگناهای تحریمی شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع با انعقاد قراردادها و پیمان های همکاری مشترک در کمیسیون های یاد شده می تواند منافع کشورها را در کنار هم قرار دهد و این امر خنثی کننده تهدیدها و تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه های مهم تسریع و تسهیل ارتباط میان تجار و فعالان اقتصادی بهره مندی از ظرفیت کمیسیون های مشترک اقتصادی است، ادامه داد: به عبارتی عامل رشد و توسعه تجارت خارجی در گرو رایزنی های مستمر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه می توان از طریق یاد شده صادرات غیرنفتی کشورمان را افزایش دهیم، افزود: در واقع با توجه به ظرفیت های کشورمان در حوزه فنی و مهندسی، نانو، کشاورزی، صنعتی و غیره می توان در جلسات مشترک اقتصادی با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای منطقه موضوع صادرات را مورد توجه قرار داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک امروزه افزایش ارزآوری موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد و این امر در گرو برگزاری مستمر کمیسیون های مشترک اقتصادی است.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha