۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
اولین هواپیمای مسافربری تولید داخل تا ۳۶ ماه دیگر وارد چرخه عملیات خواهد شد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

اولین هواپیمای مسافربری تولید داخل تا ۳۶ ماه دیگر وارد چرخه عملیات خواهد شد

محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به آغاز عملیات ساخت هواپیمای مسافربری داخلی گفت: ۳۶ ماه دیگر اولین هواپیمای مسافربری وارد چرخه عملیات خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور، در خصوص ساخت هواپیمای مسافربری ایرانی گفت: پروژه ساخت هواپیمای مسافربری ایرانی در شرکت صنایع هواپیمایی ایران (صها) وزارت دفاع از مدت‌ها پیش راه اندازی و پروژه های متعددی در دستور کار قرار گرفته است. البته تولیدات محصول مشترک بوده و تعدادی هواپیمای مسافربری نیز ساخته شد اما به دلایل مختلف و فنی این روند متوقف شد.

وی با بیان اینکه خط تولید و کارخانه هواپیماسازی پس از توقف ساخت حفظ شد، اظهار کرد: بعد از دستور رئیس جمهور برای ساخت هواپیما مسافربری، باز طراحی انجام شد. در همین راستا سه وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت جهت تامین منابع مالی و هماهنگی، وزارت دفاع به عنوان مجری و وزارت راه و شهرسازی و سامان هواپیمایی کشوری به عنوان راهبر پروژه تعریف شدند که باید تایید لازم را برای هواپیما مسافربری ارائه کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: این کنسرسیوم کار خود را از سال گذشته شروع و پلتفرم های مختلفی را طراحی کرد، از طرفی کارخانه نیز فعالیت خود را برای ساخت محصول مشترک و هم برای تولید هواپیمای داخلی شروع کرد. پیش بینی می‌شود ظرف ۳۶ ماه اولین هواپیمای مسافربری که محصول این کنسرسیوم است وارد چرخه عملیات خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۲٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیانور IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      آفرین بر همت جوونای پرتلاش.