۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
به دلیل رکود بازار افزایش قیمت نداشتیم/ مشکل ساز شدن خرید نقدی مواد اولیه خارجی
مدیر عامل گروه صنعتی ساتراپ در گفتگو با بازار؛

به دلیل رکود بازار افزایش قیمت نداشتیم/ مشکل ساز شدن خرید نقدی مواد اولیه خارجی

فریدونیان مدیرعامل گروه صنعتی ساتراپ مهدی شهر گفت: هزینه های تولید و نیروی انسانی افزایش داشته است اما بدلیل رکود بازار افزایش قیمت نداشته ایم.

علی فریدونیان در گفت و گو با خبرنگار بازار در خصوص اهداف بازار این شرکت گفت: فعالیت خود را از سال ۸۸ به عنوان اولین شرکت تولید کننده این گروه از محصولات با برند سیدما شروع کردیم و سبد اقتصادی خود را در طول این سالیان توسعه و محصولات خود را به لحاظ کمی و کیفی افزایش داده ایم. در مرحله اول تمرکزمان بر بازار داخلی بوده است ولی در حال حاضر در بازار های خارجی نیز هدف گذاری کرده ایم و تا به این لحظه به کشور های عراق و عمان صادرات داشته ایم.

وی ادامه داد: از کشورهای خارجی تا به این لحظه از نمایشگاه به صورت ویژه بازدید کننده ای نداشته ایم ولی پیش بینی ما بر این است که طی روزهای آتی به علت اینکه روز های اصلی نمایشگاه است از کشورهای خارجی بازدید کننده داشته باشیم هرچند که تعداد بازدید کننده شرکت های داخلی تا به این لحظه قابل قبول بوده است.

فریدونیان در پاسخ به پرسش در رابطه با مشکلات در زمینه ی واردات مواد اولیه عنوان کرد:در طول این سالیان در هر مرحله از وارادات مشکلات و معضلاتی داشته ایم که گاهاً اساسی بوده اند ولی با تلاش هایی که انجام دادیم توانسته ایم این موضوع را حل کنیم.

وی در این باره ادامه داد: عمده ترین مشکل ما این است که دیگر خریدی به صورت السیک نداریم و تمامی خرید هایی که انجام می‌دهیم به صورت نقدی می باشد.مشکلات دیگری هم از قبیل تاخیر در ترخیص بارها به دلیل عوض شدن قوانین داخلی و حمل و نقل نیز به علت گرانی قیمت کانتینر و کمیاب شدن آن داشته ایم که این عامل تنها به تحریم ها اختصاص پیدا نمی‌کند بلکه بعضاً به بازارهای جهانی ارتباط دارد زیرا بعد از اپیدمی کرونا حجم انبوهی از بار وارد صادرات شد، که این امر باعث کند شدن روند حمل و نقل و ترخیص شده بود که خوشبختانه در حال حاضر بخشی از این مشکلات برطرف شده است.

مدیر عامل گروه صنعتی ساتراپ مهدی شهر بیان کرد: در زمینه مواد پایه دستکش مانند نخ مشکل خاصی نداریم ولی به نظر بنده قیمت هایی که در کشور با وجود داشتن پایه پتروشیمی شاهد هستیم اوضاع چندان جالبی ندارد.

در زمینه ی سرمایه اولیه حمایت های آنچنانی از سوی دولت صورت نگرفته است ولی وام هایی از بانک ها دریافت کردیم که بعضاً به دلیل قوانینی که بانک ها دارند دریافت این وام ها نیز معضلات به خصوص خود را داشته است.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت های شرکت توسط خود مجموعه انجام شده، تاکید کرد:تا به این لحظه تمامی فعالیت های شرکت صفر تا صد توسط خود مجموعه انجام شده است و قرارداد پیمانکاری نداشته ایم. در حال حاضر نیز حدود صد نفر در مجموعه فعال هستند که در برنامه ی توسعه ای که داشته ایم قرار است امسال در صورت حمایت و خوب بودن شرایط این ظرفیت را به ۱۵۰ نفر افزایش بدهیم.

فریدونیان در مورد بحث رقابت با سایر کشور ها اعم از چین و کشور های همسایه گفت:توانایی رقابت در بیشتر محصولات را با آنها داریم به شرط اینکه مواد اولیه مانند نفت و چیپس پلی استر از لحاظ قیمتی ثابت بمانند و راحت تر فراهم بشود.

وی در پایان افزود: به دلیل رکود بازار قیمت محصولات ما در یکسال گذشته افزایش چندانی نداشته است یا اگر افزایشی داشته سعی کرده ایم که با در نظر گرفتن تخفیف ،قیمت ها را ثابت نگه داریم در شرایطی که هزینه نیروی انسانی و تامین مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته است.

۱۰:۱۵

کد خبر: ۱۸۲٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha