۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
تبعات منفی افزایش قیمت خودرو/ دولت عزمی برای کنترل ندارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تبعات منفی افزایش قیمت خودرو/ دولت عزمی برای کنترل ندارد

سمنان - یک کارشناس امور اقتصادی با انتقاد از تصمیم کارخانه‌ها مبنی برافزایش قیمت خودرو، گفت: این کار دارای تبعات منفی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به التهاب بازار اشاره کرد.

علی‌رضا صالحیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تصمیم خودروسازان مبنی برافزایش قیمت خودروهای تولیدی در داخل، بیان کرد: این کار به التهاب بازار منتهی خواهد شد و امیدواریم نمایندگان مجلس به این امر ورود کنند.

وی بابیان اینکه متأسفانه دولت عزمی برای جلوگیری از این موضوع ندارد درنتیجه التهاب گریبان بازار را خواهد گرفت و همه‌چیز گران می‌شود، بیان کرد: موج سوم گرانی از ابتدای سال ۹۹ اگر ایجاد شود مقصر خودروسازان هستند.

این کارشناس اقتصادی بابیان اینکه همین امروز هم قیمت خودرو نجومی شده و بر همه‌چیز تأثیر گذاشته است، بیان کرد: صنایع وابسته به خودرو صدها مورد هستند درنتیجه نمی‌توان انتظار داشت قیمت‌ها در همه بخش‌ها رشد نکند.

صالحیان بابیان اینکه مردم از این امر متضرر می‌شوند، بیان کرد: یک کارگر با حقوق یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ۳۰ سال طول می‌کشد تا بتواند هم خوردوخوراک خود را تأمین و هم برای خرید یک خودرو سرمایه‌گذاری کند زیرابه همان نسبت خودرو گران می‌شود.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس به این موضوع واقف هستند که امروز مردم در شرایط بد اقتصادی حضور دارند درنتیجه باید برای این امر کاری کنند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: التهاب بیشتر بازار خودرو، می‌تواند بار مضاعفی را روی دوش مردم می‌گذارد زیرا بر اساس نظریه‌های اقتصادی، قیمت خودرو بر بهای سایر کالاها نیز اثرگذار است.

کد خبر: ۱۸٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha