۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
مجلس و دولت برای امنیت غذایی کشور پای کار ایستاده‌اند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

مجلس و دولت برای امنیت غذایی کشور پای کار ایستاده‌اند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: دولت باید با توجه به فسادزا بودن ارز چهار هزار و ۲۰۰ هزار تومانی دست به جراحی اقتصادی می‌زد اما می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی امروز(جمعه ۲۹ مهرماه) در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین وی، گفت: باید از دامداران و مرغداران و کشاورزان که در راستای تامین امنیت غذایی تلاش می‌کنند تشکر کرد. مجلس و دولت برای امنیت غذایی پای کار ایستاده‌اند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه دامداری با مشکلاتی از جمله خشکسالی و وابستگی شدید به واردات نهاده‌های دامی مواجه هستیم، ادامه داد: اگر نگاه‌ها به خارج از کشور نبود میزان وابستگی به واردات نهاده‌های دامی کاهش پیدا می‌کرد. در زمینه تامین نهاده‌های دامی باید بر اساس برنامه کار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تهاتر کالا خصوصا صادرات کالا و کودهای شیمیایی در مقابل واردات نهاده‌های دامی توافق‌هایی از جمله با کشور برزیل صورت گرفته است، گفت: دولت باید باتوجه به فسادزا بودن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ هزار تومانی دست به جراحی اقتصادی می‌زد اما می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

عسکری با بیان اینکه به دلیل تحریم‌های موجود در حوزه صادرات محصولات کشاورزی با مشکل تبادل پول مواجه هستیم، گفت: در زمینه حل مشکلات بخش کشاورزی طرح دو فوریتی به مجلس آمده که بر اساس آن وزارت جهاد کشاوری می‌تواند اموال منقول و غیرمنقول خود را تا سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان به فروش برساند تا دست این وزارتخانه برای حل مشکلات باز باشد.

رئیس کمیسسون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۳ کشتی در بندر امام خمینی(ره) و ۱۴ کشتی در اقیانوس هند در حال واردات نهاده‌های دامی هستند، افزود: وزارت اقتصاد نیز باید برای تامین سرمایه صندوق بیمه محصولات کشاورزی بخشی از اموال خود را به فروش برساند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مشکلاتی در زمینه کودهای شیمیایی داشتیم اما در حال حاضر تولید و صادرات آن در حال انجام است، عنوان کرد: در زمینه امهال و استمهال وام‌های بخش کشاورزی در لایحه بودجه حدود ۱۰هزار میلیارد تومان دیده شده و امیدوار به رفع مشکلات هستیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha