۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
تمامی مزارع کشور سنددار می شوند| اجرای کشت قراردادی در ایران
وزیر جهاد کشاورزی:

تمامی مزارع کشور سنددار می شوند| اجرای کشت قراردادی در ایران

ساری- وزیر جهاد کشاورزی تامین سند اراضی کشاورزی را از برنامه‌های مهم دولت بیان کرد و گفت: تمامی اراضی کشور تا پایان دولت سیزدهم سنددار می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد با اشاره این که در حوزه امنیت غذایی هیچ مشکلی نداریم، از راه اندازیقرارگاهی در این حوزه یاد کرد و گفت: مازندران جایگاه ویژه ای در زمینه تامین و امنیت غذایی دارد.

وی با اشاره به این که اراضی کشاورزی در کشور فاقد سند هستند، افزود: این مسئله چالش زیادی برای کشاورزان ایجاد کرد و خرد شدن اراضی نتیجه نبود سند است.

وی تصریح کرد: چهار درصد اراضی کشاورزی ایران دارای سند بود که طی ۱۰ ماه گذشته به ۱۰ درصد رسیده است و تا پایان سال ۱۴۰۴ تمامی اراضی کشاورزی سند دار می شوند.

وزیر جهاد کشاورزی زنجیره ارزش و صنایع تبدیلی را از دیگر طرح های مهم ذکر کرد و گفت: همچنین در حوزه کشاورزی در بخش اطلاعات ضعیف هستیم و آمار ما دقیقی نیست و دائم با کمبود و بیش بود مواجه هستیم از این رو رصدخانه کشاورزی ایران راه اندازی می شود و امسال اول فاز اطلاعات رونمایی می شود و تا پایان دولت تمامی اطلاعات کشاورزی و غذا را تهیه می کنیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اجرای کشت قراردادی گندم برای تمامی گندمکاران ایران گفت: در همه تولیدات از جمله برنج و گندم شاهد رشد بودیم زیرا از کشاورز حمایت کردیم و تلاش ما این بود که تولید کشاورز پایدار ماند و امیدواریم سال آینده در گندم نان به خودکفایی برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی مسئولیت بازار را از جمله وظایف جهاد کشاورزی بیان کرد و گفت: به رغم نبود ساختار مناسب و کمبود نیروی انسانی در این بخش موفق عمل کردیم و شمار نیروها از ۱۴۰ هزار نفر به دلیل بازنشستگی ها به ۶۳ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: در سال جاری اوضاع مالی کشاورزی استان بهتر شد ولی در حوزه دام وطیور به دلیل آزادسازی یارانه ها با مشکلات زیادی روبرو هستند و به رغم غیراقتصادی شدن تولید پای تولید ایستادند.

وی با اشاره به ۵۰ درصد معافیت تعهد ارزی صادرکنندگان نارنگی گفت: با این طرح صادرات رونق می یابد و جلسه اختصاصی برای صادرات به روسیه نیز برگزار کردیم و امیدواریم امسال صادرات رونق گیرد.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha