۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کارخانه آب معدنی چویل دنا در خطر تعطیلی است| دستان کارگران کارخانه نیازمند حمایت
فیلم استان ها؛

کارخانه آب معدنی چویل دنا در خطر تعطیلی است| دستان کارگران کارخانه نیازمند حمایت

یاسوج- کارخانه آب معدنی چویل دنا که پس از ۷ سال به همت ستاد اجرایی در مدار تولید قرار گرفته همچنان با مشکلات دست و پنجه نرم می کند و ممکن است ترمز تولید این کارخانه پس از یک سال احیا کشیده شود.

به گزارش خبرنگار بازار، کارخانه آب معدنی چویل در استان کهگیلویه و بویراحمد و در اواخر سال ۱۳۹۱ به شکل تعاونی و مشارکت ۵۴٠٠ نفر از مردم شهر سی سخت وارد مدار شد.

این کارخانه به مدت سه سال فعالیت داشت و در اواخر سال ۱۳۹۴ به دلیل مشکلات مالی از چرخه تولید خارج شد.

با تعطیلی کارخانه، دهها نفر از نیروهای کارخانه بیکار شدند.

این تعطیلی به مدت قریب به هفت سال و تا سال ۱۴٠٠ ادامه داشت.

در سال ۱۴٠٠ و پیگیری ها از طریق ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بنیاد برکت، با تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، کارخانه با جذب ۳۵ نیرو وارد مدار بهره برداری شد.

مدیر عامل کارخانه آب معدنی چویل دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از حمایت همه جانبه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، گفت: در تمام مراحل راه اندازی شاهد پشتیبانی ستاد بودیم.

جهان زابلی در گفتگو با خبرنگار بازار در محل کارخانه، افزود: با راه اندازی کارخانه در اواخر سال گذشته، ظرفیت تولید را تا ۵ هزار بطری در ساعت رساندیم.

وی اظهار داشت: همچنین تامین آب معدنی سه مرز شلمچه، سیستان و چذابه اجرایی شد.

زابلی با اشاره به اینکه تا یک ماه گذشته کارخانه در سه شیفت فعال بود، گفت: کارشناسی غذا و داروی استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی که تمام مراحل ساخت را نظارت داشته اند، ۱۲ مورد اخطار برای ما صادر کرده است.

زابلی روشنایی سالن، آسفالت محوطه، دیوار کشی وسط سالن و انتقال دستگاه را از موارد درج شده دانست و اظهار کرد: همچنین مهلت کمی برای اصلاح این موارد در نظر گرفته شده که تحقق موارد در زمان اعلام شده از توان مالی کارخانه خارج است.

وی خواستار تنفس مناسب برای اجرای این موارد شد و عنوان کرد: اگر کارخانه در بخش کیفیت و سلامت کوچک ترین مشکلی داشته باشد، ما خودمان آن را تعطیل می کنیم.

زابلی افزود: از دستگاه ها خواستار این هستیم که بگذارند نفس بکشیم تا ترمز تولید کشیده نشود.

مدیرعامل کارخانه آب معدنی چویل دنا در کهگیلویه و بویراحمد گفت: نباید برای چند عدد لامپ و یک رنگ، کارخانه به سمت تعطیلی برود.

وی همچنین از تضاد میان کارشناسی اداره استاندارد و معاونت غذا و داروی کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: مگر می شود موردی که اداره استاندارد تایید می کند، توسط اداره دیگر رد شود.

زابلی با تاکید بر اینکه کیفیت سنجی و سنج روزانه آزمایشگاهی آب معدنی دنا انجام می شود، خاطرنشان کرد: خط قرمز ما سلامت محصول و استاندارد است، اما نباید به خاطر مواردی مانند لامپ اخطار تعطیلی کارخانه صادر شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha