۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
 ۹ هزار بسته آموزشی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)استان یزد توزیع شد
در قالب طرح مشق احسان؛

 ۹ هزار بسته آموزشی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)استان یزد توزیع شد

یزد- محمدپناه، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: طرح مشق احسان برای چهارمین سال متوالی از سوی این ستاد با توزیع ۹ هزار بسته حمایتی شامل کمک های معیشتی و لوازم التحریر ایرانی آغاز شد.

علی اکبر محمدپناه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طی چهار سال گذشته تا امروز بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ بسته آموزشی شامل لوازم التحریر و کیف از سوی ستاد توزیع شده است و در سال جاری نیز این بسته ها بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار تهیه و توزیع شده و خواهد شد.

وی از دیگر حمایت های آموزشی ستاد فرمان امام (ره) استان یزد از برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان کم برخوردار که در طول یکی دو سال گذشته به دلیل شرایط آموزشی دوران کرونا با مشکلات آموزشی مواجه هستند، در آینده نزدیک خبر داد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان یزر در ادامه این مراسم اعلام کرد: ستاد پیرو فرمایش و ماموریت مقام معظم رهبری در هر بخشی از کشور که مشکلی وجود داشته باشد، اولین دستگاهی است که آماده حضور و کمک به مردم و نیازمندان است و در این مدت نیز همه توان و امکانات خود را در این مسیر به کار گرفته است.

وی به اجرای رزمایش های همدلی در طول نزدیک سه سال گذشته در دوران کرونا تا به امروز طی ۸ مرحله اشاره کرد و افزود: در قالب رزمایش‌های احسان و همدلی تا به امروز ۱۲۰ هزار بسته معیشتی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به ارزش ۳۷ میلیارد تومان در استان یزد توزیع شده است .

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان یزد همچنین به فعالیتهای ستاد در طرح‌های اشتغالزایی خانگی اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته تا انتهای سال ۱۴۰۰ ، ۴۲۰۰ طرح اشتغالزایی برای ایجاد ۱۲ هزار نفر فرصت شغلی در لستان اجرا شده است و امسال نیز ۴ هزار طرح اشتغالزایی بل ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در ایجاد خواهیم کرد.

وی این فرصت های شغلی را پایدار عنوان کرد و افزود: متقاضیان این طرح ها تحت آموزش های رایگان قرار گرفته و مواد اولیه مناسب تولید را در اختیار می گیرند و با تسهیلاتی که پرداخت می شود و خرید تضمینی محصولات بر لسلس مستندات مشاغل ایجاد شده همواره پایدار بوده است.

محمدپناه همچنین به مشارکت ستاد در امر مدرسه سازی اشاره کرد و افزود: ساخت ۲۷ مدرسه در استان یزد در دستور کار ستاد است که از این تعداد ۱۴ مدرسه تکمیل و تحویل داده شده و ۱۳ مدرسه هم در حال اجرا است.

توزیع ۱۰۰ سری لوام منزل بین سیل زدگان یزد

وی به فعالیتهای ستاد در مناطق سیل زده استان در دو حادثه سیل اشاره کرد و گفت: در حادثه سیل اردیبهشت تقریباً ۱۰۰ سری وسایل منزل بین سیلزدگان توزیع شد و در مرداد هم نسبت به توزیع ۳۰۰ سری اوازم منزل از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان یزد اقدام شد که در مجموع شامل ۱۶۰۰ قلم لوازم خانگی بود که بین خسارت دیدگان توزیع شد.

محمدپناه از تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای بخش سیل زده دامداری استان خبر داد و گفت: این اعتبار برای رسیدگی به نیازهای فوری بخش دامداری به ویژه خرید علوفه هزینه شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان یزد به فعالیتهای ستاد در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: ستاد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن به کمک دولت آمد و ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در شهر یزد و ۵۰۰ واحد در مهریز را آغاز کرد و افتخار دارد که اولین و دومین طرح نهضت ملی مسکن کشور را در استان یزد به بهره برداری رساند.

وی ادامه داد: پروژه‌های دیگر ستاد در قالب واحدهای آپارتمانی ۸ طبقه نیز در شهر یزد با پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصد در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال تمام ۱۲۰۰ واحد را به متقاضیان تحویل دهیم و آمادگی مشارکت در اجرای سایر پروژه های مسکن استان نیز هستیم.

محمدپناه همچنین به ساخت ۳۹ مسکن برای خانواده های بیش از دو معلول به کمک بهزیستی اشاره کرد و گفت: در حوزه ساخت مسکن محرومین نیز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲۳ واحد مسکونی در شهرستان ابرکوه در حال اجرا است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان یزد درباره اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی در حوادث سیلاب اخیر گفت: بر اساس مصوبات سفر رییس جمهور احیای ۱۸۱ رشته قنات در دستور کار ستاد بود اما با بروز سیلاب مشکلاتی ایجاد شد و در نهایت برای مرمت ۲۵ درصد از ۴۰۰ رشته قنات معرفی شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان مشارکت خود را آغاز کردیم.

طرح تحول در ۵ محله یزد در حال اجراست

محمدپناه از دیگر اقدامات ستاد به اجرای طرح تحول و توانمندسازی محلات با عنوان ۲۰۲۰ در راستای فقرزدایی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح در ۵ محله یزد در قالب خانه های احسان شروع شده است و با گذشت ۷ ماه از اجرای طرح دستاوردهای خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

وی همچنین به اجرا پویش های مختلف از جمله نسیم احسان شامل توزیع ۵۰۰ دستگاه کولر و پنکه، پویش دلگرمی احسان شامل توزیع ۳۰۰ دستگاه آبگرم کن و بخاری و پویش مثبت حرکت شامل توزیع ۱۷۳ دستگاه ویلچر برای کودکان معلول زیر ۱۴ سال اشاره کرد که قرار است در سال جاری انجام شود .

محمدپناه همچنین تجربه اول ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان یزد برای اعزام زائران به کربلای معلی در اربعین سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت:امسال توانستیم۱۲۰ نفر از افراد کم برخوردار را در طول یک هفته برای زیارت اعزام کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از تخصیص ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه در مصوبات سفر رییس جمهور به استان خبر داد و افزود: یکی از مصوبات ایجاد و تاسیس هاب پرورش شتر است که دراین زمینه فعالیت خوبی شروع شده و طی بررسی هایی که انجام شد در شهرستان های بافق، اردکان و ابرکوه برای اجرای طرح زمین هایی شناسایی شده و در حال تحویل زمین و آب هستیم وتفاهم نامه نیز با مرکز تحقیقات شتر بافق انعقاد شد و به زودی کار مرتع کاری و پرورش شتر و زیرشاخه های کاری در استان شروع خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha