۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
نظارت بهتر بر عملکرد بنگاه‌های بخش عمومی با انتشار صورت‌های مالی
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

نظارت بهتر بر عملکرد بنگاه‌های بخش عمومی با انتشار صورت‌های مالی

کارشناس اقتصادی گفت: انتشار صورت‌های مالی این فرصت را فراهم می‌کند که گزارشگران فساد بتوانند نظارت بهتری روی عملکرد مالی بنگاه‌های بخش عمومی داشته باشند.

به گزارش بازار، سید حسین رضوی پور کارشناس اقتصادی گفت: مهم‌ترین تاثیر انتشار صورت‌های مالی شرکتهای دولتی، ایجاد شفافیت است، اما این تنها آغاز راه است.

این کارشناس اقتصادی افزود: پس از انتشار صورت‌های مالی، اصلاح آن‌ها، اصلاح نظام حسابرسی شرکت‌ها و دقیق‌تر شدن هزینه‌کرد شرکت‌ها و بانک‌هایی که صورت‌های مالی آن‌ها منتشر شده، موضوعیت پیدا می‌کند.

وی گفت: با انتشار صورت‌های مالی به صورت عمومی، فرصت برای تحلیلگران و پژوهشگران فراهم می‌شود که بر هزینه‌های شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی نظارت داشته باشند و تحلیل‌های لازم را انجام دهند.

رضوی پور ادامه داد: این تحلیل‌ها می‌تواند زمینه ساز ایجاد پاسخگویی باشد. گام نخست، انتشار اطلاعات و ایجاد شفافیت بوده و پس از آن ایجاد فرصت برای تجزیه و تحلیل پژوهشگران و سپس فراهم شدن امکان گزارشگری است.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: وزارت اقتصاد سامانه سوت زنی را نیز راه‌اندازی کرده که تخلفات و خطاها و احیاناً فسادهایی که ممکن است وجود داشته باشد را بتوان از طریق این سامانه گزارش کرد و امکان ارائه پاداش به افرادی که مفاسدی را شناسایی و آن را گزارش کنند فراهم کرده است.

رضوی پور تصریح کرد: انتشار صورت‌های مالی این فرصت را فراهم می‌کند که گزارشگران فساد بتوانند نظارت بهتری روی عملکرد مالی بنگاه‌های بخش عمومی داشته باشند و بتوانند اختلاف آنچه در میدان عمل اتفاق می‌افتد را با آنچه در صورت مالی منعکس می‌شود، شناسایی کرده و به وزات اقتصاد در نظارت بهتر بر عملکرد بنگاه‌های دولتی کمک کنند.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha