۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
دود زیاده خواهی شرکت های هواپیمایی در چشم مردم و آژانس های مسافرتی فارس
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دود زیاده خواهی شرکت های هواپیمایی در چشم مردم و آژانس های مسافرتی فارس

شیراز- رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با انتقاد شدید از عملکرد برخی از شرکت های هواپیمایی از آن ها خواست در برابر ابطال و تاخیرات پی در پی پروازهای داخلی پاسخگو باشند.

محمود فخری در گفتگو با بازار با ذکر این پرسش که چرا باید شرکت های هواپیمایی پرواز های خود را از یک ماه قبل در شبکه فروش قرار دهند و یک روز یا نهایتا دو روز قبل از پرواز آن را باطل کنند و یا پروازها با تاخیرات فراوان انجام می شود، گفت: تمامی شرکت های هواپیمایی در زمان فروش بلیت هواپیما وجه کامل بلیت را همان زمان از مسافران دریافت می کنند البته فرقی هم ندارد پروازها در چه بازه زمانی باشد اما ابطال بلیت ها به راحتی و یکی دو روز قبل از پرواز بدون در نظر گرفتن شرایط مسافر انجاممی شود. حال سوال اینجاست این وجوهات که در اختیار شرکت ها است، صرف چه اموراتی می شود وچرا حوزه نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری اقدامی نکرده است.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مسیرهای پرتردد داخلی مانند کیش یا مشهد، مسافران جدا از خرید بلیت، هتل یا سایر اماکن اقامتی رانیز خریداری می کنند و با ابطال بلیت عملا هتل رزرو شده قابل استفاده برای مسافر نبوده و عمدتا هزینه رزرواسیون ها نیز سوخت می شود.

به گفته وی چرا باید شرکت های هواپیمایی با چنین اقداماتی موجب ضرر و زیان هنگفت مردم شوند؟ آیا این حق الناس نیست که برگردن آن ها افتاده است؟

رییس انجمن صنفی دفاترخدمات مسافرت هوایی وجهانگردی فارس با ذکر چند پرسش دیگر به تکمیل سخنانش پرداخت و افزود: اگرپروازی باطل می شود، مگر نباید هواپیمای جایگزین برای مسیر در نظر گرفته شود؟ کدام پرواز جایگزین فریادرس مردمی است که به شدت در تنگنای اقتصادی هستند؟ آیا شرکت های هواپیمایی صرفا باید به فکر منافع خود باشند؟ مردم کجای این بازی قرار دارند؟

وی ادامه داد: چرا باید بین دفاتر خدمات مسافرتی و مسافران صرفا به خاطر برنامه ریزی غلط و منفعت طلبانه شرکت های هواپیمایی و ابطال پی درپی پروازها شکایت صورت پذیرد و یکی از این دو قشر ضرر دهد؟ سود آن نصیب چه گروهی می شود؟ آیا این نیست که سود آن شامل حال شرکت های هواپیمایی می شود که پول مردم را از یک ماه قبل دریافت می کنند و با چه مصیبت هایی پس از ابطال پرواز مسترد می کنند؟

فخری از دستگاه های نظارتی و همچنین دادستانی خواست تا با این رویه بسیار نامیمون و ناپسند برخورد کنند تا دیگر شاهد تاخیرهای فراوان و لغو بی مورد پروازها نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارسال بار همراه مسافر به مقاصد پروازی در روزهای بعد اشاره کرد و افزود: به کرات مشاهده می شود که بعضی از شرکت های هواپیمایی در مسیرهای داخلی و بین المللی، صرفا به دلیل سوار کردن مسافر بیشتر، بار همراه مسافر را با پروازهای بعد به مقصد می رسانند چرا باید این اتفاق بیفتد؟ آیا این زیاده خواهی شرکت های هواپیمایی نیست؟ اگرمسافری حداقل نیازهای درمانی و یا بهداشتی را در بار خود قرار داده باشد تا زمان دریافت بار چکار باید انجام دهد؟ چرا این رویه های غیر حرفه ای اتفاق می افتد؟ آیا بخش مدیریتی ضعیف است یا بخش نظارتی؟ چرا باید پاسخگوی همه چیز مردم و دفاتر خدمات مسافرتی باشند؟

وی تاکید کرد: انتظار است در اسرع وقت مسئولین ذیربط مسایل فوق را بررسی و نتیجه اقدامات را به اطلاع مردم برسانند.

فخری در عین حال از عملکرد خوب و رضایت بخش برخی از شرکت های هواپیمایی که تمام تلاش خود را برای برقرای پروازهای منظم و در راستای رفاه اجتماعی انجام می شود، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha