۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
 ۱۱ پروژه سرمایه گذاری در بخش گردشگری اردبیل به بهره برداری می رسد
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

۱۱ پروژه سرمایه گذاری در بخش گردشگری اردبیل به بهره برداری می رسد

اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از بهره‌برداری از ۱۱ پروژه در بخش سرمایه‌گذاری در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل، نادر فلاحی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای  اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: امسال پروژه‌های این بخش در سطح استان اولویت‌بندی شده تا پروژه‌هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در اولویت اجرا و تکمیل قرار گرفته و زمینه برای بهره‌مندی از آنها فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از بهره‌برداری از ۱۱ پروژه در بخش سرمایه‌گذاری این اداره کل خبر داد و افزود: از این تعداد ۹ مورد در بخش هتل و مراکز اقامتی، یک مورد واحد پذیرایی بین‌راهی و یک مجتمع گردشگری بین‌راهی است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آنها نیازمند بیش از ۶۶ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه برای ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی را فراهم آورده و ۵۲۰ تخت به ظرفیت مراکز اقامتی اردبیل افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیشترین مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری را دیرکرد استعلامات از سوی دستگاه‌های اجرایی دانست و تصریح کرد: مهمترین اولویت در اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری استفاده از ایده‌ها و طرح‌ها نو و جاذب گردشگر است.

فلاحی در مورد پروژه‌های بخش میراث فرهنگی از بهره‌برداری از ۹ پروژه اولویت‌دار تا پایان امسال خبر داد و گفت: سه پروژه اولویت‌دار بخش گردشگری شامل بازنگری طرح جامع گردشگری، هتل اسکول و گردشگری مجازی نیز امسال راه‌اندازی خواهد شد.

وی معرفی قابلیت‌های صنایع دستی و توسعه و ترویج تولیدات در این بخش را از اولویت‌ها در این بخش دانست و تصریح کرد:‌ تکمیل نمایشگاه صنایع دستی در پارس‌آباد، تکمیل و بازسازی نمایشگاه صنایع دستی نمین و راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در چهار ورودی اردبیل از جمله برنامه‌های امسال در حوزه صنایع دستی است.

کد خبر: ۱۸٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha