۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
چه تغییری در مناطق محروم پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم ایجاد شد
نماینده مردم زابل در مجلس:

چه تغییری در مناطق محروم پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم ایجاد شد

نماینده مردم زابل در مجلس با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی کار گفت: این مسئله این شائبه را ایجاد می کند که آقای مرتضوی مورد پذیرش رئیس جمهور نیستند.

به گزارش بازار، محمد سرگزی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان کرد: مجلس یازدهم در همه برنامه های دولت سیزدهم همیاری و حمایت لازم را داشته اما عدم حضور رئیس جمهور می تواند این شائبه را ایجاد کند که آقای مرتضوی مورد پذیرش آقای رئیس جمهور نیستند که در جلسه حضور پیدا نکردند تا از برنامه ها و صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت دفاع کنند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس با بیان اینکه آقای مرتضوی یک فرد شایسته بوده که در سابقه مدیریتی ایشان عملکرد خوبی به ویژه در حوزه های سیاسی به جای مانده است، افزود: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه های تخصصی است که بسیاری از مشکلات گریبانگیر مردم زائیده و ناشی از عملکرد ضعیف مدیرانی است که در این حوزه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: امروز که به بسیاری از وزارتخانه ها مراجعه می کنیم اولین پاسخی که می شنویم این است که دو معاونت سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی دست و بال دستگاه ها را بسته اند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید ارتباط وسیعی با این دو معاونت داشته باشد.

سرگزی با اشاره به اینکه عملکرد دولت در مناطق محروم مشخص نیست، ادامه داد: شما در معاونت اجرایی رئیس جمهور مسئول سفرهای استانی ایشان بودید اما سوال این است چه تفاوتی در مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان پس از حضور دولت سیزدهم در این مناطق ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه زمانی که آقای رئیس جمهور در استان سیستان و بلوچستان حاضر شد برنامه ابتدایی وی مشخص نبود چرا برخی از نمایندگان به خاطر اینکه نماینده مجلس بودند به جلسات دعوت نمی شدند، نگاه دولت با مجلس چگونه تعریف شده است.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: آن اشراف و برنامه ای که باید در حل مسائل تامین اجتماعی و کار ارائه می شد، ارائه نشده است و امیدواریم این مخالفت بنده خللی در رسیدگی به مناطق محروم ایجاد نکند.

وی با اشاره به وجود هزار کارتن خواب در استان سیستان و بلوچستان، گفت: متاسفانه هیچ وزارتخانه ای مسئولیت ساماندهی این قشر را به عهده نگرفته و به مشکل آن ها رسیدگی نمی کند.

کد خبر: ۱۸۱٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha