۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
اخراج هزار کارمند مایکروسافت به علت کاهش رشد فروش

اخراج هزار کارمند مایکروسافت به علت کاهش رشد فروش

سخنگوی مایکروسافت تأیید کرد این شرکت کارکنان بیشتری را اخراج می‌کند، زیرا انتظار می‌رود درآمد آن به دلیل کاهش فروش ویندوز برای استفاده در رایانه‌های شخصی کاهش یابد.

به گزارش بازار، اقدام مایکروسافت برای اخراج برخی کارمندانش مشابه با تلاش‌های شرکت‌های فناوری بزرگ و کوچک دیگر در آمریکا برای کاهش هزینه‌ها است.

زیرمجموعه‌های شرکت متا و و Salesforce از جمله شرکت‌هایی هستند که در سیلیکون، ولی سرعت استخدام خود را در سال جاری کاهش داده اند، در عین حال کویت بیس، نتفلیکس و دیگران به اخراج متوسل شده اند.

سخنگوی مایکروسافت در این مورد گفت: «ما مانند همه شرکت‌ها، اولویت‌های تجاری خود را به طور منظم ارزیابی می‌کنیم و بر این اساس تنظیمات ساختاری را انجام می‌دهیم. ما در سال آینده به سرمایه گذاری در کسب و کار خود و استخدام در زمینه‌های مرتبط با رشد کلیدی ادامه خواهیم داد.»

اعلامیه روز دوشنبه سه ماه پس از آن منتشر شد که مایکروسافت اعلام کرد کمتر از ۱ درصد از کارمندان خود را کاهش داده است.

بر مبنای خبر منتشره در وبگاه سی ان بی سی، در ماه جولای، مایکروسافت از رشد درآمد حدود ۱۰ درصدی در سه ماهه اول سال جاری مالی خبر داد که کندتر از تمام پنج سال گذشته بود. این شرکت درآمد خود را در ۲۵ اکتبر اعلام خواهد کرد. بر اساس اطلاعات موجود فعلا برای اخراج حدود هزار کارمند مایکروسافت برنامه ریزی شده است.

کد خبر: ۱۸۱٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha