۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹
تورم نرخ «مصالح» قیمت تمام شده مسکن را ۴۰ درصد افزایش داد
دبیر انجمن انبوه سازان گلستان:

تورم نرخ «مصالح» قیمت تمام شده مسکن را ۴۰ درصد افزایش داد

گرگان- محبی، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: تورم فراگیر در نرخ مصالح ساختمانی سبب شد تا قیمت تمام شده مسکن در یکسال گذشته ۴۰ درصد افزایش یابد.

حمیدرضا محبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در صنعت ساختمان، نرخ بتن و میله گرد به عنوان اصلی ترین شاخص و ملاک نوسانات قیمت در مصالح و نهاده های ساخت وساز تلقی می شود.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گلستان افزود: قیمت هر تن بتن در سال گذشته رقمی معادل ۳۰۰ هزار تومان بود که با افزایش حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی به تُنی ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در کنار افزایش چشمگیر قیمت سیمان در یکسال گذشته قیمت هر کیلو انواع میله گرد از حدود ۱۴ هزار تومان تا رقم ۱۸ هزار تومان و در برخی موارد تا ۲۰ هزارتومان افزایش داشته است.

محبی همچنین به افزایش قیمت دستمزد عوامل فنی و اجرایی ساختمان اشاره کرد و گفت: اجرت پرسنل اسکلت کار سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار تومان بود که این عدد در سال جاری به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گلستان بیان کرد: نرخ اقلامی مانند سیم و کابل برق، لوله های آب و فاضلاب بین ۵۰ تا ۶۰ درصد و قیمت کاشی و سرامیک تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین به افزایش نرخ قیمت تجهیزات آسانسور مانند ریل، کابین و موتور اشاره کرد و گفت: هرچند این اقلام از قیمت جهانی و نرخ دلار تاثیر می پذیرند اما افزایش ۴۰ درصدی را تجربه کرده اند.

به گفته محبی در یک سال گذشته افزایش نرخ مصالح ساختمانی، قیمت تمام شده مسکن را تا ۴۰ درصد افزایش داده است.

کد خبر: ۱۸۱٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha