۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
درآمد ارزی ۳ میلیارد دلاری محصولات باغبانی در کشور
در گفت‌وگو با بازار اعلام شد؛

درآمد ارزی ۳ میلیارد دلاری محصولات باغبانی در کشور

بابلسر- برومندی، معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید ۲۶ میلیون تن محصولات باغبانی گفت: سالانه سه میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور کسب می شود.

محمد مهدی برومندی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به گردهمایی مدیران ستادی حزه باغبانی وزارت جهاد کشاورزی سراسر کشور در بابلسر اظهار داشت: هم اندیشی، بررسی چالش ها و آینده پژوهی بخش باغبانی کشور از جمله اهداف این گردهمایی است.

وی با عنوان این که بررسی تولید محصولات باغبانی و چالش های فراروی از دیگر اهداف است، گفت: برنامه تحولی دولت برای توسعه باغبانی کشور و تولید در این حوزه بررسی می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش باغبانی کشور حوزه بسیاری مهمی بوده و سالانه بیش از ۲۶ میلیون تن انواع محصولات باغبانی، میوه، سبزی، صیفی، گل و گیاهان دارویی و غیره در کشور تولید می شود.

برومند میزان درآمد ارزی محصولات باغبانی کشور را سالانه سه میلیارد دلار برای کشور ذکر کرد و گفت: ۳۷ درصد شاغلان بخش کشاورزی در حوزه باغبانی اشتغال دارند.

وی ادامه داد: با هم اندیشی راهکارهای بهتر و برنامه های تحولی دولت در حوزه باغبانی را ارائه می دهیم و در این راستا از نقطه نظرات همکاران استفاده می کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: جنگ اقتصادی سفره های مردم را هدف قرار داده است و مسئولان بخش کشاورزی فرماندهانی جبهه اقتصادی در حوزه تولید به شمار می روند.

کد خبر: ۱۸۱٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha