۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
 اصفهان نیازمند تشکیل گمرک تخصصی صنایع دستی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

اصفهان نیازمند تشکیل گمرک تخصصی صنایع دستی است

اصفهان - نقش؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اصفهان با بیش از ۱۹۵ رشته صنایع دستی و تولید ۲۰۰ نوع محصول نیازمند راه‌اندازی گمرک تخصصی صنایع دستی برای رفع مشکلات این عرصه است.

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهارکرد: استان اصفهان،‌ چهارفصل است به نوعی که در یک سو با توجه به بارش برف، پیست اسکی برپا می شود و در همان زمان ماسه‌زارهای کویری و تپه‌های ماسه‌ای میزبان گردشگران دنیا است.

وی افزود: از این ظرفیت عظیم می توان برای گسترش فروش صنایع دستی و عرضه آن به دنیا نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کرد اما در این راستا لازم است زیرساختهای لازم نیز اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: در حقیقت استان اصفهان به خاطر تعدد آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی، جزو رتبه‌های نخست دنیا و در بخش صنایع دستی رتبه اول کشور است و حتی می تواند پایتخت صنایع دستی دنیا باشد.

وی با اشاره به ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و شبکه شهرهای خلاق سازمان علمی فرهنگی یونسکو افزود: اصفهان با بیش از ۱۹۵ رشته صنایع دستی و تولید ۲۰۰ نوع محصول نیازمند راه‌اندازی گمرک تخصصی صنایع دستی است.

نقش با بیان اینکه بر این اساس در سفر رئیس گمرکات کشور به استان‌ اصفهان این امر مصوب شد، ادامه داد: توسعه صادرات صنایع دستی و انجام ارزیابی‌های تخصصی و کارشناسی مربوط به این صنایع در خود اصفهان از جمله مزایای راه‌اندازی گمرک تخصصی صنایع دستی در این استان است.

کد خبر: ۱۸۱٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha