۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
جانشین پژو ۲۰۶ را بشناسید؛ «تی اف ۲۱» با توسعه رنگی- کیفی، وعده آبی پوشان جاده مخصوص برای ۱۴۰۲
گزارش اختصاصی «بازار» از محصول جدید ایران خودرو

جانشین پژو ۲۰۶ را بشناسید؛ «تی اف ۲۱» با توسعه رنگی- کیفی، وعده آبی پوشان جاده مخصوص برای ۱۴۰۲

خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم رونمایی از محصول جدید این واحد خودروساز به «بازار» گفت: باتوجه به سگمنت و کلاس طراحی خودرو «تی اف ۲۱»، این خودرو جانشین قیمتی و محصولی پژو ۲۰۶ خواهدبود.

بازار؛ گروه خودرو: امروز دومین محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو با نام پروژه ای «تی اف۲۱» با حضور مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد، مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیران ارشد آبی پوشان جاده مخصوص و اصحاب رسانه رونمایی شد. پیش از رونمایی «تی اف ۲۱» مدیران ارشد گروه صعتی ایران خودرو و رئیس سازمان ملی استاندارد به سخنرانی پرداختند که در ادامه به بخش های مهم این رونمایی خواهیم پرداخت:

تی اف 21 جانشین پژو 206 معرفی شد| عرضه دومین محصول جدید آبی پوشان جاده مخصوص سال آینده

تی اف ۲۱ خودرو روز بازار ایران

محسن رضایی منش معاون تحقیقات، طراحی و تکوین گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان نخستین سخنران به معرفی «تی اف ۲۱» پرداخت و گفت؛ «تی اف ۲۱ در سگمنت بی و یک خودروی کراس لوک است، این خودرو تمام استانداردهای ۸۵ گانه الزامی را پاس می کند.»

این خودرو براساس جدیدترین سبک های طراحی در دنیا برای مینی کراس ها و با الگو برداری از خودروهای مشهور در این کلاس مانند مینی ماینر طراحی و تولید شده است

رضایی منش در خصوص خط مشی طراحی این خودرو، افزود: «این خودرو براساس جدیدترین سبک های طراحی در دنیا برای مینی کراس ها و با الگو برداری از خودروهای مشهور در این کلاس مانند مینی ماینر طراحی و تولید شده است.»

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین گروه صنعتی ایران خودرو، در خصوص اسمارت و کراس لوک بودن خودرو هدف پروژه بوده است، بیان کرد: براساس تعریف پروژه و زمان بندی از سوی مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو، این محصول طی ۱۸ ماه ساخته شده است که هزینه طراحی و ساخت آن ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان بوده است.

تی اف 21 جانشین پژو 206 معرفی شد| عرضه دومین محصول جدید آبی پوشان جاده مخصوص سال آینده

وی در پایان، افزود: «تی اف ۲۱» ابتدا با پیشرانه های سری تیو۵ پلاس راهی بازار شد، با افزایش تیراژ تولید نیز پیشرانه جدید این واحد خودروسازی که یک موتور سه سیلندر است روی این خودرو تعبیه خواهد شد.

«تی اف ۲۱» جانشین پژو ۲۰۶

مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان دومین سخنران، با اشاره به برنامه افزایش رضایتمندی مشتریان، گفت: جهت جلب رضایتمندی مشتریان پروژه های متعددی در راستای ارتقا کیفیت درگروه صنعتی ایران خودرو تعریف شده است. در جهت تنوع سبد محصول، ارتقا کیفیت و استاندارد خودروها پروژه «تی اف ۲۱» تعریف شده است.

تی اف 21 جانشین پژو 206 معرفی شد| عرضه دومین محصول جدید آبی پوشان جاده مخصوص سال آینده

خطیبی با اشاره به موضوع تامین قطعات «تی اف ۲۱» بیان کرد؛ «صد درصد قطعات کراس لوک جدید گروه صنعتی ایران خودرو تولید داخل است. برای این خودرو از پیشرانه تیوفایو پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور استفاده شده است.»

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به حضور مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد، اظهار داشت؛ «از سازمان ملی استاندارد تقاضا داریم در جهت رعایت استانداردهای اجباری دیدگاه حمایت گرانه داشته باشند. ما نیز خود را موظف به رعایت استانداردهای الزامی می دانیم و حتی سختگیرانه ترعمل می کنیم.»

خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به «بازار» گفت: باتوجه به کلاس طراحی این خودرو می تواند جایگزین اصلی برای پژو ۲۰۶ باشد

مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه «تی اف۲۱» جانشین پژو ۲۰۶ خواهد شد، گفت: «باتوجه به کلاس طراحی این خودرو می تواند جایگزین اصلی برای پژو ۲۰۶ باشد.» این خودرو از نظر قیمتی نیز هم رده پژو ۲۰۶ خواهد بود و نیمه دوم سال آینده راهی بازار خواهد شد.

«تی اف ۲۱» چه آپشن های دارد؟

سبک طراحی «تی اف ۲۱» ساده اما مدرن و مبتنی به متد روز تولید خودروهای مینی کراس و کراس لوک است. شاید بتوان گفت در تمام بدنه این خودرو شاهد المان ها ورژن های از محصول «ریرا» هستیم. زیرا، ایران خودرو تلاش کرده است برای ارتقا سبد محصولات خود، طراحی و شباهت محصولات کراس اوور خود را به هم نزدیک تر کند.

تی اف 21 جانشین پژو 206 معرفی شد| عرضه دومین محصول جدید آبی پوشان جاده مخصوص سال آینده

قوای فنی این خودرو متشکل ازپیشرانه تی یو فایو پلاس و یک گیربکس شش سرعته است، جهت افزایش آسایش سرنشیان در زمان استفاده از خودرو و ارتقا ایمنی از امکانات رفاهی مانند؛ سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران، استفاده شده است.

سقف شیشه ای، سپر کهکشانی، رنگ بدنه «تتون کالر(دو رنگ)» و ظاهر متمامیز از سایر محصولات گروه صنعتی ایران خودرو تا امروز، «تی اف ۲۱» را نیز مانند «ریرا» به یک خودرو خاص و جدید آبی پوشان تبدیل کرده است.

حاشیه رنگارنگ ایران خودرو

در حاشیه رونمایی از خودرو «تی اف ۲۱» گروه صنعتی ایران خودرو از تنوع کیفی و رنگی محصولات فعلی خود نیز برای اصحاب رسانه رونمایی کرده بود. شاید با سیاست توسعه رنگی و کیفی محصولات ایران خودرو از این به بعد شاهد خودرو، جاده و شهرهای زیباتر باشیم، این تنوع رنگ در محصولات جدید این واحد خودروسازی نیز وجود خواهد داشت.

«بازار» گفت و گوهایی مختلفی در خصوص خودرو «تی اف ۲۱» از مدیران گروه صنعتی ایران خودرو و رئیس سازمان ملی استاندارد تهیه کرده است که بزودی منتشر خواهد شد.

تی اف 21 جانشین پژو 206 معرفی شد| عرضه دومین محصول جدید آبی پوشان جاده مخصوص سال آینده

کد خبر: ۱۸۱٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha