۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۵
بورس کالا ظرفیتی مطلوب برای ساماندهی بازار خودرو به شمار می‌رود
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بورس کالا ظرفیتی مطلوب برای ساماندهی بازار خودرو به شمار می‌رود

توقع مجلس و نمایندگان آن این است که عرضه کالاها در بستری شفاف صورت بگیرد که با ورود برخی کالاها به بورس کالا، این مهم انجام و بازار خود به خود بدون نیاز به هیچ اقدامی در حوزه قیمت، تنظیم شده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بهزاد رحیمی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با ورود کل عرضه و تقاضای برخی محصول‌ها به بورس کالا، بازار به سوی تنظیم‌گری درست هدایت می‌شود، گفت:عرضه خودرو در بورس کالا به دلیل شفاف بودن، درج تمام اطلاعات تخصصی مرتبط با طرف عرضه و تقاضا و نیز شفافیت قیمتی امکان نظارت را در حوزه اقتصادی کشور فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه عرضه برخی کالاها در بورس کالا فضای دلالی را در کشور به حداقل ممکن رسانده است، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اینکه این روزها بورس کالا یک ظرفیت قانونی و مطلوب برای ساماندهی به بازار خودرو به شمار می‌رود، استقبال می‌کند.

رحیمی با تاکید به اینکه بهتر است همه محصولات صنعت خودرو در بورس کالا عرضه شود نه تعداد خاصی از خودروها، اظهار کرد: توقع مجلس و نمایندگان آن این است که عرضه کالاها در بستری شفاف صورت بگیرد که با ورود برخی کالاها به بورس کالا، این مهم انجام و بازار خود به خود بدون نیاز به هیچ اقدامی در حوزه قیمت، تنظیم شده است.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: با عرضه کل محصولات خودرویی در بورس کالا و ورود کل عرضه و تقاضای این محصول در این بستر شفاف، بدون شک بازار خود به خود تنظیم و نیاز به هیچ اقدامی در حوزه قیمت نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: مجلس دولت را به بهره‌مندی از ظرفیت بازار سرمایه در این حوزه تشویق کرده که امیدواریم برای دیگر کالاهای مورد نیاز در کشور هم اقداماتی برای عرضه در بورس کالا بسترهای مورد نیاز فراهم شود.

کد خبر: ۱۸۱٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha