۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
۳۰ میلیون واحد صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات پذیره نویسی شد
مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی:

۳۰ میلیون واحد صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات پذیره نویسی شد

حمزه، مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری از موفقیت پذیره نویسی ۳۰ میلیون واحد صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، داود حمزه اظهار داشت: راه اندازی صندوق املاک و مستغلات کشور که با دستور ریاست محترم جمهور در جلسه شورای عالی مسکن با تاکید بر استفاده از ماده ۵ قانون جهش تولید مسکن و حمایت وزرای محترم امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار قرار گرفته است، امروز با پذیره نویسی موفق و استقبال سرمایه گذاران مواجه شد.

مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری افزود: رونق تولید، عرضه و ساخت و ساز مسکن، ایجاد شاخصی قابل اتکا برای بازار مسکن، افزایش شفافیت، کمک به تعادل عرضه و تقاضا، پوشش تورم بازار مسکن با خرید واحدهای این صندوق، نقدشوندگی، معافیت مالیاتی و حضور فعال بازارگردان از جمله مزایای راه اندازی این صندوق برای سرمایه گذاران است.

او با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری ۳۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی صندوق املاک و مستغلات را در نماد «ارزش مسکن» امروز در جریان پذیره نویسی عرضه کرد که با موفقیت به پایان رسید گفت: این صندوق ۲۷ شهریور ماه جاری نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده که دوره فعالیت بعد از دریافت مجوز ۵ سال درنظر گرفته شده است که با تایید سازمان بورس نیز قابل تمدید است.

به گفته حمزه، فعالیت اصلی صندوق «ارزش مسکن» جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به خرید و تملک دارایی غیر منقول موضوع سرمایه‌گذاری است. همچنین اجاره دادن املاک و مستغلات در تملک، فروش دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های املاک و مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار شرکت‌های ساختمانی پذیرفته شده در بورس از دیگر فعالیت‌های اصلی این صندوق به شمار می‌رود.

کد خبر: ۱۸۱٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha