۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
فعالیت مافیایی شرکت های فروش «وی. پی. ان» در غیاب قوانین شفاف
نماینده استان زنجان در مجلس با بازار مطرح کرد

فعالیت مافیایی شرکت های فروش «وی. پی. ان» در غیاب قوانین شفاف

نماینده مردم خدابنده در مجلس گفت: اگر به درستی به فعالیت شرکت های فروش «وی. پی. ان» ها پرداخته نشود و قوانین مساعدی در این بخش نداشته باشیم، به واقع بستر را برای یکسری کارهای غیرقانونی فراهم کرده ایم.

سید البرز حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به نظارت بر شرکت های داخلی فروش «وی پی ان» در پی قطعی اینترنت بیان کرد: ما باید بستر لازم را برای انتقال صحیح اطلاعات در فضای اینترنت فراهم کنیم تا مردم بتوانند به فراخور نیاز خود از این فضا استفاده کنند و توجه به این مسئله از جمله وظایف دولت است که باید به آن پرداخته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوضاع در برخی از مسائل آشفته است و ما قانونی هم درباره نظارت بر این حوزه نداریم، تاکید کرد: این موضوع هم شامل فروش «وی. پی. ان» و هم کلیه سطوح این حوزه می شود.

وی با بیان اینکه بستر اقتصادی فضای مجازی در شرایط فعلی بر سایر بستر های دیگر آن می چربد، تاکید کرد: در حال حاضر بستر بسیاری از مشاغل و به ویژه مشاغل خانوارها در فضای مجازی جلوه گری می کند و با افقی که پیش رو قرار دارد در آینده بستر بسیاری ازمشاغل ما فقط در فضای مجازی دیده خواهد شد و این مشاغل دیگر فیزیکی نخواهند بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در زمینه فروش «وی. پی. ان» ها وابسته به شرایط فعلی اگر خوب به آن پرداخته نشود و قوانین مساعدی در این بخش نداشته باشیم، به واقع بستر را برای یکسری کارهای غیرقانونی فراهم کرده‌ایم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تاکید کرد: نمی توانیم اینطور بگوییم که در بخش فروش «وی. پی. ان» هم مافیایی حاضر است اما می توانیم این را بگوییم که اگر در بخشی، قوانین و کنترل لازم را نداشته باشیم و آن بخش به هر نحوی درآمد زایی داشته باشد - بدون اینکه در این بستر بدهی خودش را بپردازد - طبیعی است که در این بخش مافیایی حاضر است.

وی تاکید کرد: البته افرادی که در این حوزه هستند شاید سواستفاده های غیرقانونی از این بخش هم داشته باشند و چه بسا نمونه های آن در عرصه و مشاغل مختلف رخ داده است.

نماینده مردم خدابنده در ادامه با اشاره به هرگونه تفحص از فعالیت شرکت های فروش «وی. پی. ان» در کشور بیان کرد: ما در بخش ارائه اطلاعات در فضای مجازی باید امنیتی ایجاد کنیم تا مردم بتوانند از همین برنامه هایی که نیاز به «وی. پی. ان» ندارد، استفاده کنند.

کد خبر: ۱۸۱٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha