۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
تولید محصول منحصر به فرد دانش بنیان در حوزه غذایی| محصول ۱۲ دلاری را یک و نیم دلار در داخل می فروشیم
عضو جامعه نخبگان و مخترعین به بازار خبر داد

تولید محصول منحصر به فرد دانش بنیان در حوزه غذایی| محصول ۱۲ دلاری را یک و نیم دلار در داخل می فروشیم

رضا بیداری عضو جامعه نخبگان و مخترعین گفت: محصول پایه کارامل ما به دلار می شود یک دلار و سی سنت در صورتی که در بازار های خارجی ۱۲ دلار به فروش می‌رود.

رضا بیداری در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام اینکه ما یک محصول دانش بنیان از مواد طبیعی درست کردیم، تصریح کرد: پایه این محصولات کارامل هست کارامل در صنعت شکلات استفاده می شود و یک ماده آنتی باکتریال هست که به رفع باکتری های دستگاه گوارش کمک می کند.
وی افزود: ما سعی کردیم محصولمان کاملا طبیعی باشد و از شیر لبنی داخلش استفاده کردیم فرایند هم کاملا طبیعی و استریل شده انجام می‌شود محصولات ما در لفاف های چهارلایه آلومینیم هستند که نور و گرما به هیچ عنوان روی آن اثر نمی‌گذارد ماندگاری اش شاید دو تا سه سال باشد اما ما ماندگاری یک ساله را روی محصول قید می کنیم.

مدیر عامل شرکت شکوه پران در باره بازاریابی خارجی برای محصول خود گفت: چون محصول ما تازه به بازار آمده به هیچ عنوان بازاریابی خارجی نداشتیم هدف ما هم از شرکت در نمایشگاه مواد غذایی این بود که ما را بشناسند.
وی ادامه داد: محصولی که ما تولید کردیم با فرم کنونی برای اولین بار هست به صورت تک نفره تولید می شود. سس کارامل به صورت نیم کیلویی تولید می شود که به محض باز شدن طی یک تا ۱۰ روز کیفیت خود را از دست می دهد غلیظ می‌شود اما اینها تک نفره است و هر زمان باز بکنند تازه و مود استفاده هست.
بیداری با بیان اینکه یک شرکت تاره بنیان هستیم که قبلا در زمینه گیاهان دارویی فعالیت می کردیم افزود: محصول ما با این کیفیت به دلار می شود یک دلار و سی سنت در صورتی که در بازار های خارجی ۱۲ دلار به فروش می‌رود. اگر من بتوانم ارتباط خود را با خارج از کشور برقرار کنم یا فردی در آنجا برای من بازاریابی کند هم برای کشور ارز آور است و هم برای صنایعی مانند ما که می توانیم سرپا بایسیم و هزینه هایمان را جبران کنیم .

تولید محصول منحصر به فرد دانش بنیان در حوزه غذایی| محصول ۱۲ دلاری را یک و نیم دلار در داخل می فروشیم


وی در پاسخ به این سوال که محصول شما می تواند استاندارد ها بین المللی را بگذراند، گفت: بله حتما از کانال استاندارد چک‌کردیم و تقریبا چهار سال روی فرایند تولید این محصول داشتیم کار می کردیم یعنی با بررسی و مهندسی معکوس محصولات خارجی به این محصول رسیدیم یعنی از جهت ماندگاری بسته بندی نوع بسته بندی و فرایند تولید که کاملا بسته است یعنی از محفظه ای که محصول ساخته می شود و تا مرحله بسته بندی تمام آنها به وسیله لوله استیل هدایت می شود یعنی به هیچ عنوان فضای باز را نمی‌بیند در نتیجه آلودگی این محصول نسبت به قارچ ها و باکتری ها بشدت پایین هست.
مدیر عامل شرکت شکوه پران ادامه داد: خود لفاف که چهار لایه آلومینیوم هست و ماندگاری محصول را بشدت بالا می برد.
وی در ادامه درباره بی ثباتی قیمت مواد اولیه تصریح کرد: گاهی افزایش و ثابت نبودن قیمت ها ما را به دردسر می‌اندازند یعنی ما گاها قیمتی را ارائه می دهیم پس از چند صباحی می بینیم افزایش قیمت پیدا کرد زمانی هم که می‌فروشیم نمی توان چیزی جایگزینش کنیم قدرت ما در فروش مدام کمتر می‌شود چون سرمایه ما نسبت به تورم نمی‌تواند رشد بکند.

بیداری تصریح کرد: تولیدکننده همیشه نیازمند سرمایه است و اگر به تولید کننده وام ندهند امکان پایداری اش به شدت پایین می‌آید یعنی حتما باید وام با بهره پایین داشته باشیم تا بتوانیم اشتغال زایی کنیم، هزینه هایمان را جبران کنیم و بازپرداخت به بانک را هم انجام بدهیم . کمتر شرکت تولیدی بدون وام می تواند سرپا بایستد چون شرکت ها آنچنان سرمایه در گردش بالایی ندارند زیرا هزینه ها بشدت بالا رفته است.
کد خبر: ۱۸۱٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha