۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
تهیه سند جامع گردشگری مازندران نیازمند اعتبار است
در گفتگو با بازار؛

تهیه سند جامع گردشگری مازندران نیازمند اعتبار است

ساری- حسنی، معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران گفت: برای تهیه طرح جامع گردشگری و نقشه راه توسعه نیازمند اعتبار هستیم.

مهران حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اقامت ۸۱ میلیون مسافر - شب طی نیمه اول امسال، میانگین اقامت مسافران را چهار شب اعلام کرد و افزود: هر گردشگر دارای مخارجی نظیر هدیه و سوغات، حمل ونقل، تورهای گردشگری و غیره است و گردشگران نیازمند این خدمات هستند.

وی با اظهار این که بیش از ۷۰ صنف به عنوان ذینفعان نهایی صنعت گردشگری به شمار می روند، افزود: صنعت گردشگری حلقه و زنجیره ای از خدمات مختلف شامل صنوف مختلف است.

وی میزان سفر مسافران و گردشگری به استان را طی نیمسال اول ۲۰ میلیون نفر با میانگین اقامت چهار شب ذکر کرد و گفت: براساس امکانات و خدماتی که عرضه می کنیم منجر به استقبال گردشگران و مسافران خواهیم شد.

حسنی با طرح جامع گردشگری استان اشاره کرد و خواهان شناسایی نقاط ضعف و قوت در حوزه گردشگری شد و گفت: به عنوان نمونه برای گردشگری سلامت در استان باید مدل تعریف و آن را از پراکندگی خارج کنیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران صدور مجوز در حوزه گردشگری سلامت از جمله چالش ها است زیرا علوم پزشکی و میراث فرهنگی هر یک نسبت به صدور مجوز اقدام می کند، افزود: قرار بر این شد که مجوز از این پس توسط میراث فرهنگی ارائه شود.

وی با اظهار این که سند جامع گردشگری در استان نداریم، گفت: برای تهیه طرح جامع گردشگری نیازمند اعتبار هستیم.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha