۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
طرح «ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور» در نوبت صحن قرار گرفت
رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس:

طرح «ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور» در نوبت صحن قرار گرفت

مقتدایی، رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس از تصویب طرح «ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور» خبر داد.

به گزارش بازار، عباس مقتدایی رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از ارتباطات تجاری ایران با کشورهای حاشیه دریاچه خزر در قالب گفتگو در حال انجام است و بخشی هم مربوط به تعیین رژیم‌های حقوقی و تعیین حد و مرزها و اطلاعات فنی است که باید بر اساس آن‌ها کار کنیم.

وی با بیان اینکه ما هم اکنون در حال حرکت به سمت پیشرفت در حوزه همکاری‌های حداکثری هستیم افزود: مصادیق آن پیمان‌هایی است که در این منطقه منعقد می‌شود.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس معتقد است که بخشی از این روابط بین کشورهای حاشیه خزر، امنیت‌ساز و مقدمه فعالیت‌های سیاسی است و بخشی هم به مباحث اقتصادی و نحوه بهره‌مندی کشورهای این منطقه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی منطقه و همکاری با هم مربوط می‌شود.

مقتدایی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، از تصویب «طرح ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور» در کمیسیون مربوطه سخن گفت و اظهار کرد: این مصوبه هم اکنون در نوبت صحن قرار دارد و امیدواریم قانون دیپلماسی اقتصادی را طوری تنظیم کنیم که در منطقه خزر بیشترین حد بهره‌مندی از ارتباط با همسایگان را داشته باشیم.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha